شهردارکُشی 6 مرداد 98
 متاسفانه در روزهای اخیر شاهد ایجاد یک موج برعلیه شهردار منتخب رشت با هدف تخریب وجه وی در بین اذهان شهروندان بودیم! شهرداری که به تازگی و البته پس از قریب به یک سال فقدان حضور شهردار در رشت پر درد بر کرسی شهرداری جلوس ...

سید مجتبی نعیمی:
بیایید کار انتخاباتی کنیم 16 تیر 98
گیلان آنلاین: حرف از کار انتخاباتی که می‌شود، ذهن ما می‌رود سراغ اینکه باید برای چه کسی پوستر بچسبانیم؟

درباره واکنش ها به "جنتلمن": زندگی در دو سیاره جدا از هم! 20 اردیبهشت 98
گیلان آنلاین: یک بار نوشتم که برای فهم شکاف بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی مردم در عرصه سبک زندگی، کافی است ترانه هایی که مردم در داخل خودروهای شخصی شان دارند را با ترانه هایی که رادیو و تلویزیون پخش می کنند، مقایسه کنید. فکر نمی کنم این همه شکاف و افتراق در هیچ جامعه ای وجود داشته باشد.

درخشش معنادار ارتش در 40 سال اخیر 19 بهمن 97
گیلان آنلاین: امروز ارتش انقلابی هم راستا و هم افزا با دیگر نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با رصد و پایش اردوگاه خصم و تحرکات منطقه ای و اقدامات پیرامونی دشمنان قسم خورده ایران و ایرانی و نیل به قله های حیرت آور و تحسین برانگیز پیشرفت در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری دفاعی و بهره مندی از نیروی انسانی مقتضای شرایط انقلاب اسلامی در نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی موجبات آرامش، اعتماد، اطمینان خاطر و افتخار ایرانیان غیور و انقلابی را فراهم ساخته است.

یادداشت تند مهدی کوچک زاده خطاب به جهانگیری 30 مهر 97
  گیلان آنلاین: آقای جهانگیری! عملکرد ضعیف و وعده‌های کذب شما باعث شده تا دیگر رفقایتان هم قبولتان ندارند! 

سعدالله زارعی
قتل خاشقجی بن‌بست تازه آل‌سعود 27 مهر 97
گیلان آنلاین: ماجرای «جمال خاشقجی» به یک سوژه جالب تبدیل شده است. یک معترض نه چندان خطرناک و نه چندان جدی سعودی برای یک کار ساده کنسولی به نمایندگی کشورش در اسلامبول مراجعه کرد و ساعتی بعد سر به نیست شده است.  

حسینی و حسینی نما! 29 شهریور 97
گیلان آنلاین: اگر عزاداری ها عامل بی تقوایی شد، باعث تضییع حقوق شد، دچار اسراف و تبذیر شد، با اولویت های دینی فاصله گرفت، آن عزاداری و دسته و هیئت، نه تنها مقدس و حسینی نیست، بلکه ضد دین و علیه امام حسین (سلام الله علیه) است گرچه نامش حسینی باشد!

فردای عاشورا روز آغاز عملی کردن تصمیم های بزرگ است 29 شهریور 97
گیلان آنلاین: فردای عاشورا نه فقط روز حزن و اندوه، که روز آغاز عملی کردن تصمیم های بزرگی است که به مدد عاشورا و به برکت #کربلا گرفته شده اند.

گزینه‌ای که از روی میز برداشته شد 12 شهریور 97
گیلان آنلاین: چنانچه فرضاً آمریکا بخواهد جنگی به راه اندازد اما از دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده عاجز شود، آنگاه جایگاهی که به‌عنوان ناظم جهان تک‌قطبی برای خود متصور است، به چالش کشیده خواهد شد.


یادداشت استاد انصاریان درباره پیاده روی اربعین/ قتلگاه امام حسین(ع)، محل معراج ملکوتیان 11 آبان 96
گیلان آنلاین: حقیقتاً افرادی که به این‌ شکل به پیاده‌روی اربعین می‌روند و آنان که به این گروه‌ها خدمت می‌کنند، دین الهی را در پرتو وجود ابی‌عبدالله(ع) تبلیغ می‌کنند.


دلنوشته محمدباقر نوبخت نوبخت برای خورشید درخشان شمال ایران 5 آبان 96
گیلان آنلاین: پنجم آبان، پنجاه و هشتمین سالی است که یک حادثه رانندگی در مسیر قم – اصفهان، خطیب جوان و گوینده توانای دین، مرحوم حاج شیخ حسن حجتی واعظ، فرزند برومند گیلان را از مردم با عاطفه وقدرشناس این استان گرفت …

یادداشتی از سید مجتبی نعیمی
مسلوف کیست؟ 19 مرداد 96
گیلان آنلاین: مسلوف ، ترکیبی از دو کلمه مسئول و سلفی است. لذا، به مسئول سلفی بگیر، مسلوف و به جمع ایشان، مسلوفین می‌گویند.


یادداشت خواندنی یک پزشک با عنوان "استاد" 29 تیر 96
گیلان آنلاین: هم خریدار و هم فروشنده و هم خود جناب استاد در این ضایعه سهیم‌اند!

سخنی با استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان گیلان
آیا فومن جز نقشه گیلان نیست؟! / با کمی توجه فوتبال فومن لیگ یکی خواهد شد 28 تیر 96
گیلان آنلاین: فوتبال فومن در دهه گذشته با سختی و پشتکار فراوان جوانان و پیشکسوتان این شهرستان، در لیگ بزرگسال گیلان، تیم یکپارچه و هدف داری را تشکیل داد.


یادداشت دکتر احمدی نژاد / 4 پرسش درباره مدیران منتخب 8 خرداد 96
گیلان آنلاین: خداوند انسان را آزاد آفریده و حق تعیین سرنوشت را به خود او واگذار فرموده و از او خواسته است که بر اساس عدالت و انصاف و برادری رفتار کند و از فرصت این جهان برای کمال و رسیدن به مقام کامل خلیفه اللهی استفاده نماید.

انتخاباتیه/۳
آیا رأی به روحانی، به معنی ترجیح دادن دغدغه‌های سیاسی بر مشکلات اقتصادی توسط مردم است؟ 2 خرداد 96
گیلان آنلاین:عده‌ای اینگونه تحلیل می‌کنند که ۲۳ میلیون رأی به روحانی یعنی لبیک به شعارهای سیاسی رادیکال او و جامعه، چنین چیزی را می‌طلبد و گفتمان انقلاب اسلامی در تشخیص دغدغه مردم دچار اشتباه است.

پررنگ‌تر شدن سایه جنگ با پیروزی اصلاح طلبان 1 خرداد 96
گیلان آنلاین: آمریکا با بستن قرارداد با عربستان آن هم در بدو پیروزی حسن روحانی و اصلاح طلبان در ایران، خط بطلانی بر پروژه رقیب هراسی اصلاحاتی‌ها در فرآیند انتخابات کشیدند، و به نوعی سایه جنگ برطرف که نشد هیچ بلکه خیلی پررنگ تر از قبل شد.

انتخاباتیه/2
حداکثری‌های حداقلی، بدهکارترین دولت و ″مگر ما نگفتیم″ هایی که به زودی شروع می‌شود 1 خرداد 96
گیلان آنلاین: وقتی این حدودا ۴۰ میلیون آراء صحیح انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را از نظر کیفی بررسی می‌کنیم، مشخص‌ترین چیزی که خودنمایی می‌کند، بدهکاری شدید دولت دوازدهم به اقشارمختلف مردم است.

انتخاباتیه/1
از قمار قالیباف تا مهندسی توزیع تعرفه 31 اردیبهشت 96
گیلان آنلاین: به نظر می‌رسد در تحلیل چرایی پیروزی روحانی در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم می‌توان هفت عامل را مورد بررسی قرار داد

یادداشتی از حسن کربلایی/
موتلفه اسلامی مظلوم تر از میرسلیم 11 اردیبهشت 96
گیلان آنلاین: به ما میگویند چرا موتلفه کاندیدا معرفی کرده؟  
میگویم اشکالش کجاست،  وظیفه یک حزب حضور فعال در انتخابات است و بایستی بالاخره از یک نفر حمایت کند.

یادداشتی از اسفندیار رحیم مشایی/
ثبت روز ملی خلیج فارس، افتخار تاریخی دولت دکتر احمدی نژاد 11 اردیبهشت 96
گیلان آنلاین: "خلیج فارس" از دیر باز خلیج فارس نام گرفته است و برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند و ملت ایران نباید به ادعای واهی برخی که از این طریق به دنبال کسب هویت و اعتبار تاریخی برای خود هستند، اعتنا کند.

بفرمایید تجاوز/ فرش قرمز برای داعش 11 اردیبهشت 96
گیلان آنلاین: کرباسچی؛ مفسد اقتصادی با ژست روشنفکرانه و دلسوزانه در ستاد روحانی به حضور مدافعان حرم در سوریه تهاجم کرد و آن را بیهوده خواند!

یادداشتی از غلامحسین الهام
... ولی افتاد مشکلها 12 فروردین 96
گیلان آنلاین: روزهاى دهم و یازدهم فروردین ١٣٥٨ براى اولین بار بعد از انقلاب اسلامى مردم ایران پاى صندوق‌های رأی حاضر شدند تا نسبت به‌نظام سیاسى کشور اظهارنظر کنند. این نخستین بار در تاریخ ایران بود که مردم با رأی و از طریق تصمیم حقوقى، نظام سیاسى خود را شکل می‌دادند. اگرچه خود این امکان یا حق را بعد از انقلاب و با هزینه‌های بسیار و شهادت‌ها و رشادت‌ها، مرارت‌ها و سختی‌ها به دست آورده بودند. 


سیاست‌های شهردار رشت و خسارت اقتصادی 6 فروردین 96
گیلان آنلاین: انحراف در بودجه پیاده‌راه و خسارت مالی و اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و ... بخشی از سیاست‌های شهردار رشت در مدیریت این شهر است.


تفکر لیبرالیستی غرب‌محور؛ مهم‌ترین چالش فراسوی عدالت محوری 18 بهمن 95
گیلان آنلاین: بوروکراسی و دیوان سالاری فاسد به همراه سیستم اداری عریض و طویل، فاسد و بیمار، جناح بازی و باند بازی و وابستگی به اقتصاد نفتی از نمادهای متعارض و چالش های اصلی و جدی در مقابل اقتصاد عدالت محور است.


سخنی با استاندار و شهردار! 16 بهمن 95
گیلان آنلاین: آقای استاندار! فکر نکرده‌اید انتقاد از مدیریت شهری از یک‌ طرف و سپس گشت‌زدن با شهردار در شهر از طرف دیگر مانند پاشیدن نمک بر زخم مردم است؟! وقتی بارش 40 سانتی‌متری برف را نمی‌توانیم مدیریت کنیم نامه نوشتن به وزیر کشور برای کمک به حادثه پلاسکو چه معنایی دارد؟!


بهمن و جای خالی سرودهای انقلابی در مدارس گیلان 9 بهمن 95
گیلان آنلاین: جای خالی سرودهای انقلابی ویژه بهمن ماه در مدارس گیلان مشهود است.

یادداشتی از یک پرستار
۷۲۰ دقیقه در یک مرکز روانپزشکی! 9 بهمن 95
گیلان آنلاین: با خودم گفتم واقعا این بیماران را چه چیزی آزار می دهد که با اینهمه دوا و درمان و آرامبخش باز سیگار آرامشان می کند؟!


مراسم تشییع پیکر دکتر حدیثه دنیامالی/ زمزمه های سوزناک مادر شهید دنیامالی 29 دی 95
گیلان آنلاین: نماز میت بر پیکر خانم دکتر اقامه شد و سپس لحظه تدفین فرا رسید. نگاه ها به سمت حاج احمد دنیامالی بود و پدر که رمقی در بدن نداشت را جهت وداع به سوی دختر بردند. اینجا بود که صدایی سوزناک توجه جمعیت را به خود جلب کرد. صدای زنی مسن و غم دیده که در آن شلوغی بلند تر از دیگر صداها و ناله ها شنیده می شد. صدا مربوط به مادر شهید قدرت دنیامالی بود.

یادداشتی از سیدمجتبی نعیمی/
بودن یا نبودن؟ شدن یا نشدن؟/ نائب هاشمی 22 دی 95
گیلان آنلاین: ناگهانی و بهت‌آور. این دو واژه، گویاترین واژه‌هایی‌ست که حال خیلی از دوستان و منتقدان حجة الاسلام هاشمی رفسنجانی پس از شنیدن خبر فوت ایشان را بیان می‌کند.

تلگرام