تالش شهری با جاذبه‌های دل‌فریب در گیلان+ تصاویر
23 اسفند 94 - 12:39

گیلان آنلاین: تالش با جاذبه‌های طبیعی و دل‌فریب و دشت زیبا و کوهستانی شقایق آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است.

 

 

گیلان آنلاین: این شهرستان با برخورداری از زیبایی‌های طبیعی و بکر هر ساله پذیرای خیل زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

تالش دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری مانند پارک جنگلی سیاه‌داران، سورتمه ریلی، ییلاقات باستانی و تاریخی مریان و آق‌اولر، ییلاق سوباتان لیسار و ساحل زیبای قروق است.

جاده کوهستانی اسالم به خلخال یکی از جاذبه‌های مهم تالش محسوب می‌شود و وجود زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی نظیر بقعه شاد میلرزان خطبه‌سرا، آقا سید احمد نال‌تربه و... ویژگی‌های بارز این شهرستان را مضاعف کرده است.

دژ سلسال لیسار، پارک جنگلی و ساحل گیسوم اسالم، ییلاق اسبومار و ساحل جوکندان، ییلاق توریستی کرمان و گردنه الماس اسالم، آبشار زمرد حویق، کاخ سردار امجد در پارک شهر و... از دیگر جاذبه‌های گردشگری تالش است.

دشت شقایق تالش یکی از زیبایی‌های طبیعی و خدادادی است که گردشگران بسیاری را به طرف خود می‌کشاند و وجود این دشت زیبایی خیره‌کننده‌ای در مسیر جاده اسالم به خلخال از پیچ و خم جاده کوهستانی منطقه ایجاد کرده که جذابیت خاصی دارد.

گل زیبای شقایق در بخش‌هایی از طبیعت تالش می‌روید و رویشگاه این گیاه در دل زیبایی‌های طبیعی منطقه واقع شده و بسیار زیبا و دلفریب است.

تالش آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

فرماندار تالش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز 95 اظهار کرد: ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان است.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه حفظ امنیت، نظافت و زیباسازی و خدمات‌رسانی مطلوب به مهمانان نوروزی اهمیت زیادی دارد، افزود: در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را به بهترین نحو ممکن برای ارائه خدمات مطلوب در نوروز 95 انجام دهند، تصریح کرد: در طول ایام تعطیلات سرکشی و نظارت بر بازار و مراکز عرضه محصولات و کالا باید به صورت مستمر انجام شود.

فرماندار تالش بر ضرورت ارائه خدمات درمانی، بیمارستانی، اورژانس و رفاهی  در ایام تعطیلات تأکید کرد و گفت: اعلام فهرست کشیک اداره‌های خدمات‌رسان، نظارت بر جایگاه‌های سوخت، برطرف شدن معایب روشنایی و... از وظایف مهم دستگاه‌های مربوطه است.

این مسئول از تهیه بروشور گردشگری تالش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به مسافران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: فعال کردن خودپردازها توسط  بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروز امری ضروری است.

فتح‌اللهی ماندگاری مسافران و گردشگران نوروزی در تالش را هدف مهم خواند و یادآور شد: برای تحقق این امر تمام دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

وی درباره وضعیت طرح‌های عمرانی تالش متذکر شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید وضعیت میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را به طور منظم از 25 تا 30 هر ماه به فرمانداری شهرستان اعلام کنند.

فرماندار تالش آبرسانی و پیگیری سر دهنه‌ها را یکی از مطالبات اصلی مردم دانست و تصریح کرد: در زمینه آب و امور آبیاری باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام