نوآورترین دانشگاه‌های ۲۰۱۹ +جدول 9 آبان 98
گیلان آنلاین: رویترز رتبه‌بندی نوآورترین دانشگاه های جهان در ۲۰۱۹ را منتشر کرد. بر اساس این رتبه بندی دانشگاه استنفورد برای پنجمین سال متوالی در رده اول قرار گرفت.  

دکتر رسول فردمسعود سرپرست بیمارستان صومعه سرا شد 12 مرداد 98
گیلان آنلاین: با ابلاغ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر رسول فردمسعود سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا شد.

سرپرست جدید گروه فنی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتخاب شد 12 مرداد 98
گیلان آنلاین: با ابلاغ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهندس سید ابوطالب میرقربانی سرپرست گروه فنی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شد.

حمید خردادی سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد 12 مرداد 98
گیلان آنلاین: طی حکمی از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حمید خردادی سرپرست مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

تصفیه درست فاضلاب ها مانع ورود هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها به آب های زیرزمینی 3 تیر 98
رییس مرکز تحقیقات محیط زیست علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در کشور نیازمند تصفیه‌خانه‌های پیشرفته برای حذف هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها هستیم، گفت: تصفیه‌خانه‌های پیشرفته علاوه بر حذف این هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها، برای حذف سایر آلاینده‌ها شامل حشره کش‌ها، لوازم بهداشتی و کرم‌های ...

طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه گیلان؛
رئیس جدید دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان منصوب شد 28 خرداد 98
گیلان آنلاین: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست دانشکده علوم پایه و طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه گیلان، دکتر حسین پناهی عضو هیأت علمی گروه فیزیک به عنوان رئیس دانشکده علوم پایه منصوب شد.  

دریافت کارت کنکور کارشناسی ارشد تا پایان امشب 23 خرداد 98
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: آن دسته از داوطلبانی که تاکنون موفق به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد نشده اند، تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند. حسین توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ، گفت: ...

مخالفان و موافقان طرح ادغام وزرات علوم باآموزش پزشکی 13 خرداد 98
طرح موضوع خروج آموزش و دانشگاه‌های علوم پزشکی از زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ادغام با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادغام با دیدگاه‌های موافق و مخالف روبه رو شده است؛ عده ای معتقدند توسعه علمی کشور در گروی ارتباطات میان رشته ...

نقش‌آفرینی دانشگاه ها ظرفیت مناسب برای پرده برداری از نقش تحریم‌ها بر زندگی مردم
دانشجو باید با یک سوال پژوهشی که مشکل کشور هست، وارد دانشگاه شود 12 خرداد 98
عضو فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هر کدام جزیره‌ای به دور از دیگری هستند، ارتباطات بین‌المللی دانشگاهیان و حمایت دستگاه‌های اجرایی و مردم از دانشگاه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: حجم زیادی از نیم درصد بودجه پژوهشی ...

هیچ نوع برخوردی به دلیل طرح نظر در کرسی‌های آزاداندیشی متوجه فردی نشده، به ما گزارش دهند تا بررسی کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی :شور، شوق و تاب بیان نظرات در فضای حقیقی کم شد 12 خرداد 98
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مصلحت‌گرایی را وارد کردند، گفت: ما در زمینه طرح مباحث آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، هیچ برخورد بیرون از دانشگاه نداشتیم و اگر هم موردی باشد و دانشگاه‌ها اعلام کنند، ...

انتصاب سرپرست جدید دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان 2 خرداد 98
گیلان آنلاین: سرپرست جدید دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سرعت در حال حرکت از مسیر فناوری و علوم نسل سوم است 25 اردیبهشت 98
گیلان آنلاین: دانشگاه علوم پزشکی گیلان قابلیت رقابت با دیگر دانشگاه‌های کشور را ندارد چون منابع مالی، امکانات و نیروی انسانی دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسیار فراگیرتر است.

جلسات لاکچری به بهانه دفاع از پایان نامه + تصاویر 22 اردیبهشت 98
گیلان آنلاین: پایان‌نامه نوشتن و دفاع از آن چند سالی است که با گسترش آموزش عالی، حاشیه‌های متعددی به همراه داشته است؛ پایان‌نامه فروشی، تقلب در پایان‌نامه و برگزاری جلسات دفاع لوکس در برخی دانشگاه‌ها همه و همه آفت‌های این مرحله از تحصیل است.

بزرگداشت روزجهانی ماما در رشت برگزار شد 13 اردیبهشت 98
گیلان آنلاین:مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما  در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) رشت برگزار شد.

برای اولین بار در گیلان انجام شد
انتقال هوایی قلب بانوی گیلانی به تهران 3 اردیبهشت 98
گیلان آنلاین: صبح یکشنبه برای اولین بار قلب یک بیمار مرگ مغزی شده در بیمارستان رازی رشت پس از فراهم آوری در سریع ترین زمان ممکن (حدود یکساعت) به صورت هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران ارسال شد تا در  بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به یک بیمار نیازمند پیوند زده شود.

با موافقت شورای گسترش آموزش عالی صورت گرفت؛
ایجاد سه رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان 28 فروردین 98
گیلان آنلاین: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته های مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی گرایش مدیریت و تحلیل سامانه ها، علوم سیاسی و شیمی گرایش شیمی دارویی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان موافقت به عمل آورد.  

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گذشت 19 فروردین 98
گیلان آنلاین:آزاده اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:
دانشگاه قول 30 دستگاه دیالیز در بیمارستان سیدالشهدا را عملی کند/ قلم‌فرسایی غیر واقعی برخی در فضای مجازی درباره بیمارستان پیروز 7 فروردین 98
گیلان آنلاین:عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جهت راه‌اندازی 30 دستگاه دیالیز در بیمارستان سیدالشهدا قولش را عملی کند گفت: تصمیم بر این شد تا کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان 22 آبان درست شود که وزیر بهداشت دستور دادند یک میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت شود.


گفتگوی غیرمنتظره متخصص قلب معروف گیلانی و اظهارات تکان دهنده او در خصوص مسایل اخیر 25 اسفند 97
گیلان آنلاین: با گذشت دو سال نه تنها این دستور مقام وزارت عقیم مانده است بلکه همان نامه محرمانه به دست برخی اعضای ذی نفوذ جریان خاص حاکم بر بیمارستان حشمت رسانده شد و بابت آن علیه بنده اقدام به شکایت قضایی نموده اند.

با صدور حکمی از سوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیلان:
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منصوب شد 22 اسفند 97
گیلان آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حکم خود، حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم قاسمی را به عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منصوب کرد.  

دکتر پیروز پیشکسوت چشم پزشکی ایران:
پزشکی حرفه ای مقدس است/ وظیفه اصلی پزشک و جامعه پزشکی خدمت به مردم است/ مسئولیت اساتید دو چندان است/ اگر عده ای مرتکب مسائلی می شوند آنها پزشک واقعی نیستند!/ بکوشیم تا پزشکی همواره پاک و باشکوه باشد!/ کار مریض خانه از مراسم ترحیم شهاب الدوله واجبتر است! 12 اسفند 97
گیلان آنلاین: مسئولیت اساتید دو چندان است و باید نمونه باشند. حال چه دانشیار باشد چه استادیار؛ اگر الگو و سر مشق خدای ناکرده آلوده باشد، دیگر شاگردان آن جای خود دارند.

پزشک پرحاشیه گیلان به دنبال مدیرکلی! 27 بهمن 97
گیلان آنلاین: با تغییر وزیر بهداشت و روی کار آمدن دکتر سعید نمکی، یکی از پزشکان پر حاشیه گیلان که در طول چند سال اخیر رویای ریاست دانشگاه علوم پزشکی را همواره در سر می پروراند، دست به کار شده و بر تلاش خود افزوده است و طی روزهای اخیر در بیمارستان محل کار خود شایع کرده که در آینده نزدیک به ریاست دانشگاه خواهد رسید!

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مرجعیت علمی و حرکت در مرزهای دانش دنیا گام برمی‌دارد 17 بهمن 97
گیلان آنلاین: این دانشگاه ‌در راستای یک برنامه ۱۰ ساله که در سال ۱۳۹۵ طرح‌ریزی شده بود در راه موفقیت در مرجعیت علمی و حرکت در مرزهای دانش دنیا گام برمی‌دارد.

زهره تیموری سرپرست واحد نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد 17 بهمن 97
گیلان آنلاین: طی ابلاغی از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، زهره تیموری سرپرست واحد نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.  

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران:
خطای عده‌ معدودی را به کل جامعه پزشکی تعمیم ندهیم‌ 27 دی 97
گیلان آنلاین: نباید خطای عده‌ای را به کل جامعه پزشکی تعمیم دهیم بلکه باید برای اعتلای دندانپزشکی در کشور کنار هم بایستیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس:
عدم راه‌اندازی دستگاه جدید آنژیوپلاستی در بیمارستان حشمت رشت ناشی از سوء مدیریت است/ از بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت بیماران به مراکز خصوصی ارجاع داده می‌شوند/ یکی از پزشکان متخصص گیلان جزء ده پزشک پردرآمد کشور 27 دی 97
گیلان آنلاین: علیرغم پیگیری‌هایی که با مسؤولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، رفتار آن‌ها را به‌نوعی مخالفت با منافع مردم و مشکل‌آفرینی برای آن‌ها تلقی می‌کنیم.

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد:
دانشگاه آزاد در مسیر تمدن سازی اسلامی به‌نظام کمک کند 23 دی 97
گیلان آنلاین: بنیان دانشگاه آزاد را امام (ره) با پسوند اسلامی گذاشت و در مسیر تمدن سازی اسلامی باید به‌نظام کمک کند.

سرپرست وزارت بهداشت تاکید کرد:
لزوم بازنگری در مصوبه خصوصی سازی رشته های علوم پزشکی 21 دی 97
گیلان آنلاین: سرپرست وزارت بهداشت طی نامه‌ای خطاب به لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت خواستار رسیدگی فوری و بازنگری در مصوبه خصوصی سازی رشته های علوم پزشکی شد.

اعلام جزئیاتی از « ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها» 14 دی 97
گیلان آنلاین: رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه شورای سنجش مبنی بر ورود بدون کنکور به ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.    

اطلاعیه دانشگاه تهران درباره حواشی ورود شفیعی کدکنی به دانشگاه 12 دی 97
گیلان آنلاین: در پی درج اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر ایجاد ممنوعیت و محدودیت برای ورود استاد دکتر شفیعی کدکنی به دانشگاه تهران، روابط عمومی دانشگاه این خبر را تکذیب کرد.  

تلگرام