«زربین‌دار» گنجینه‌ای ملی در رستم‌آباد
28 اسفند 94 - 13:50

گیلان آنلاین: «زربین‌دار» رستم‌آباد منبع غنی از درختان قدیمی و باستانی و همیشه سبز بوده که سازمان جنگل‌ها به عنوان گنجینه ملی از آن حفاظت می‌کند.

 

 

 

گیلان آنلاین: رستم‌آباد دارای 15 هزار نفر جمعیت شهری ثابت است و فاصله این شهر با مرکز رودبار حدود 14 کیلومتر بوده و حدود 70 آبادی و روستا دارد.

رستم‌آباد دارای مناطق گردشگری زیبا، بکر و دست‌نخورده است که سالانه بالغ بر 100 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند و از طبیعت بکر و هوای دلپذیر آن برخوردار می‌شوند.

*«سلانسر» ییلاق دیدنی با طبیعت بکر در رستم‌آباد

رئیس شورای اسلامی شهر رستم‌آباد رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، رستم‌آباد را سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران نوروزی دانست.

رضا امیریان تصریح کرد: پارک سرخ‌سنگان در ورودی شهر رستم‌آباد از طرف رشت قرار دارد و پارک جنگلی 80 هکتاری کاج‌ماندابان نیز در ورودی شهر از طرف رودبار است که از نقاط گردشگری رستم‌آباد محسوب می‌شود.

وی ییلاق «سلانسر» را از دیگر نقاط دیدنی و گردشگری این شهر عنوان کرد و افزود: این منطقه همچنان بکر و دست‌نخورده است و در برخورداری از طبیعت پاک و بکر رقیب ندارد.

*رستم‌آباد آماده میزبانی از گردشگران نوروزی

این مسئول با بیان اینکه رستم‌آباد از مناطق بکر است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری این شهر به‌ ویژه ییلاق سلانسر بازده اقتصادی زیادی دارد.

امیریان با بیان اینکه رستم‌آباد آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است، خاطر نشان کرد: بوستان ولایت در مرکز شهر محیط مناسبی برای خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: ورودی‌های شهر رستم‌آباد در حال آماده‌سازی برای مسافران و گردشگران بوده تا از گردشگران به خوبی پذیرایی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رستم‌آباد رودبار با اشاره به اینکه این شهر فاقد هتل و مسافرخانه است، گفت: 43 مدرسه آماده پذیرایی از مهمانان فرهنگی است.

وی سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل آپارتمان، مهمانپذیر و ... را ضروری خواند و یادآور شد: دست سرمایه‌گذاران را در این زمینه به گرمی می‌فشاریم.

امیریان روستای «آلش‌دشت نصفی» را محل کشف جام مارلیک عنوان کرد و افزود: این روستا یک منطقه زیبا و دیدنی است و قرار بر این بود یک منطقه گردشگری در آن احداث شود که به صورت دولتی همکاری نشد.

وی منطقه توریستی آلش‌دشت را زیبا، بکر و ناشناخته خواند و یادآور شد: این منطقه رودخانه‌ها و چشمه‌های پرآب و دشت زیبایی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه اطراف شهر رستم‌آباد منبع غنی از درختان قدیمی و باستانی به نام «زربین‌دار» «همیشه سبز» است، یادآور شد: از طریق منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها به عنوان گنجینه ملی از آن حفاظت می‌شود.

وی گفت: درختانی در منطقه رحمت‌آباد، عمارلو و اطراف آلش‌دشت نصفی رستم‌آباد وجود دارد که به دلیل برداشت بی‌رویه چوب در حال انقراض است.

امیریان حفاظت از درختان مناطق مذکور را مهم دانست و خاطر نشان کرد: اکنون از گونه درختان در مناطق مذکور حفاظت خوبی صورت می‌گیرد./فارس

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام