رضوانشهر نگین سرسبزی گیلان+ تصاویر
18 اسفند 94 - 11:13

گیلان آنلاین: رضوانشهر با جاذبه‌های بسیار زیبا، بکر و طبیعی نگین سرسبزی گیلان است.

 

 

 

گیلان آنلاین: این شهرستان در شمال غربی گیلان بین سواحل دریای خزر و رشته کوه‌های تالش قرار دارد و از دو بخش جلگه‌ای و کوهستانی تشکیل شده‌ است.

رضوانشهر از شمال به دریای خزر و تالش، از غرب به خلخال، از جنوب به صومعه‌سرا و ماسال و از شرق با بندر انزلی مرز مشترک دارد.

شهرستان رضوانشهر از نظر زیبایی‌های طبیعی بسیار غنی بوده و از وجود پارک جنگلی و آبشار ویسه‌دار یکی از گردشگاه‌های زیبای منطقه‌ برخوردار است.

اسپی‌مزگت یا مسجد سفید با قدمتی بیش از یک‌هزار سال از جمله جاذبه‌های تاریخی رضوانشهر است و پل آجری پونل، قلعه پشت مسجد عبداللهی رینه، ارده، پره‌سر، زندانه و... جزو مناطق گردشگری این شهرستان زیبا محسوب می‌شوند.

رضوانشهر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

فرماندار رضوانشهر با اشاره به گردشگرپذیری این شهرستان اظهار کرد: گیلانی‌ها به میهمان‌نوازی شهرت دارند و مردم رضوانشهر نیز با آمادگی کامل به استقبال میهمانان نوروزی می‌روند.

عسکر حسنی‌پور با بیان اینکه رضوانشهر آماده اسکان میهمانان نوروزی است، افزود: برای رفاه حال گردشگران اقدام‌هایی انجام می‌شود که پخت نان به صورت کشیک در ایام نوروز از جمله آنهاست.

وی با اشاره به اینکه نانوایان باید با نصب پرده و ساعت پخت در ایام نوروزی به میهمان نوروزی خدمات‌رسانی کنند، تصریح کرد: تمام مدیران اداره‌ها باید در ایام نوروز به صورت کشیک در اداره‌ها حضور یابند تا در صورت نیاز پای کار باشند.

برگزاری 4 جشنواره بومی‌محلی در رضوانشهر

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رضوانشهر نیز اظهار کرد: از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی استفاده می‌شود.

منصور هادی‌پور با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با تمام واحدهای خدمات‌رسانی انجام شده است، گفت: برای اسکان میهمانان نوروزی با هتل، مدارس، مجتمع و مسافرکاشانه‌ها هماهنگی لازم شده تا شهرستان رضوانشهر پذیرای میهمان نوروزی باشد.

وی افزود: برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری رضوانشهر تعداد 30 هزاربرگ بروشور گردشگری و نقشه راهنما در استان توزیع می‌شود.

این مسئول از برپایی دو نمایشگاه صنایع‌دستی و دو مراسم استقبال از نوروز با اجرای برنامه نوروزی‌خوانی و مراسم آیینی عروس‌گوله و ساز سورنای محلی را از برنامه‌های نوروزی در رضوانشهر عنوان کرد.

وی از برگزاری چهار جشنواره فرهنگی بازی‌های بومی‌ـ‌محلی نوروزی در رضوانشهر خبر داد و یادآور شد: جشنواره فرهنگی لباس‌های محلی تالشی برای معرفی آداب و رسوم و حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی در اوقات فراغت گردشگران برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام