افزایش شمار مبتلایان کرونا در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر/ طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ نفر جان خود را از دست دادند
27 اسفند 98 - 23:08

گیلان آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: ۸۳۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافتند.

 

  

 

گیلان آنلاین: دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1411 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 23 هزار و 49 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 127 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 1812 مورد رسید.

جهانپور تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 8376 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 36 میلیون نفر در بسیج ملی مبارزه با کرونا غربالگری شده اند و میانگین سنی مبتلایان در کشور حدود 59 سال و میانگین سنی درگذشتگان حدود 64 سال بوده است.

نمودار زیر، روند موارد فوت از بین بیماران با تأیید قطعی آزمایشگاهی را از 30 بهمن تا 3 فروردین نشان می‌‌دهد.
 



تصویر زیر نشانگر نمودار روند موارد بیماری با تأیید قطعی آزمایشگاهی را در مقایسه با بهبودیافتگان نشان می‌‌دهد.




نقشه زیر، توزیع پراکندگی موارد قطعی آزمایشگاهی کووید-19 را در استان‌‌های مختلف بر اساس جمعیت استان، نشان می‌‌دهد؛ اگرچه استان‌‌های تهران، اصفهان و مازندران به ترتیب سه استان پرگزارش بیماری در یک ماه گذشته بوده‌‌اند، ولی استان‌‌های سمنان، قم و یزد بیشترین تعداد بیماران را در صدهزار نفر جمعیت داشته‌‌اند.
 


جدول زیر اطلاعات مربوط به غربالگری، ابتلا و مرگ‌‌ومیر کووید-19 را نشان می‌‌دهد.




گفتنی است منظور از موارد شدید بیماری، بیماران با پیامد فوت، بیماران تحت لوله‌‌گذاری نای و بیماران نیازمند بستری در بخش مراقبت‌‌های ویژه به‌‌عنوان موارد شدید بیماری لحاظ شده‌‌اند. اطلاعات این جدول بر اساس موراد بستری در بیمارستان بوده و تعداد بیماران خارج بیمارستانی و موارد بدون علامت در محاسبه این سهم‌‌ها در نظر گرفته نشده است.

نمودار زیر توزیع سنی موارد قطعی آزمایشگاهی کووید-19 را نشان می‌‌دهد؛ بیش از 20 درصد موارد قطعی، در سنین 50 تا 59 سال مشاهده می‌‌‌‌شود.



همچنین نمودار زیر، درصد بهبودی بیماری کووید-19 در کشورهایی با بیشترین گزارش موارد تأییدشده بیماری را نشان می‌‌دهد که بر این اساس، ایران با 37 درصد، پس از چین توانسته دومین رتبه موفقیت در بهبودی بیماران را در بین کشورهای با بیشترین گزارش ابتلا کسب کند.



دقایقی قبل دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت جدید‌ترین آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود‌یافتگان ویروس کرونا را اعلام کرد. ویدئوی جدید‌ترین آمار افراد درگیر با کرونا را در زیر مشاهده کنید.

 

 

منبع: جهان نیوز

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام