پارک ملی بوجاق با جاذبه‌های منحصربه‌فرد در گیلان
4 فروردین 95 - 12:09

گیلان آنلاین: پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر با جاذبه‌های بکر و طبیعی یکی از مناطق بسیار زیبا و منحصر به‌فرد در گیلان بوده و مقصد بسیاری از گردشگران است.

 

 

 

گیلان آنلاین: بندر کیاشهر یکی از شهرهای مهم این شهرستان بوده که قدمت آن به یک قرن می‌رسد و دومین بخش در گیلان به لحاظ قدمت چنین طولانی است.

بندرکیاشهر 37 کیلومتر نوار ساحلی دارد و سومین شهر برخوردار از نعمت طبیعی ساحلی است و چهار طرح دریایی دارد.

طبیعت بکر و مناطق جنگلی بندر کیاشهر هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را به این منطقه می‌کشاند و پارک ملی بوجاق از جمله جاذبه‌های منحصر به‌فرد بندر کیاشهر است.

پارک ملی بوجاق محل فرود هزاران پرنده مهاجر از کشورهای اروپایی، آسیای‌میانه و جنوبی است که جلوه‌ای بسیار زیبا و دیدنی را در برابر دیدگان گردشگران و مردم به نمایش می‌گذارد.

پارک ملی بوجاق تنها پارک ملى خشکى‌ـ‌دریایى کشور بوده و از جنوب به بندر کیاشهر و زیباکنار، از غرب به رودخانه اوشمک، از شرق به ایستگاه رادیویى امیرکیاسر و از شمال به عمق شش مترى دریاى خزر در منطقه کیاشهر محدود شده است.

بندرکیاشهر با جاذبه‌های طبیعی و ساحلی در گیلان

بخشدار بندرکیاشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرایی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: در حوزه چهار طرح دریایی که یک طرح مربوط به شهرداری بوده و سه طرح دیگر در اختیار قرارگاه اقتصاد مقاومتی قرار دارد، فعال است.

قربان خوشحال، با بیان اینکه اقامتگاه‌های دیگری برای اسکان مهمانان نوروزی در بندرکیاشهر درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بندرکیاشهر در منطقه دهنه‌سر سفیدرود و نوار ساحلی قرار دارد.

وی با بیان اینکه هتل بزرگی برای اقامت و گردشگری در منطقه بندرکیاشهر سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: مکان ساخت این هتل بسیار زیباست و گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بخشدار بندرکیاشهر با اشاره به اینکه نوار ساحلی این بخش با پوشش گیاهی یا جنگلی با دسترسی بسیار آسان است، تصریح کرد: وجود مناطق جنگلی و ساحلی در بندرکیاشهر استفاده دومنظوره را در دسترس همگان قرار می‌دهد.

وی وجود آرامگاه با نام آقاسید ابوجعفر را از جاذبه‌های گردشگری مذهبی در بندرکیاشهر عنوان کرد و گفت: این بقعه متبرکه بیشترین گردشگران را به خود جذب می‌کند و در هنگام تحویل سال نیز مسافران زیادی از این مکان استقبال کردند.

خوشحال، امامزاده آقاسید حسن در دهستان دهکا را از دیگر جاذبه‌های گردشگری مذهبی بندرکیاشهر ذکر کرد و یادآور شد: این بقاع تاریخی و با وسعت بسیار زیاد است.

وی با تصریح بر اینکه هیئت امنای دهستان دهکا با مشارکت‌های مختلف آرامستان امامزاده آقاسیدحسن را همسطح‌سازی و قبور شهدا را یکپارچه‌سازی کردند، افزود: اکنون این مکان به منطقه فرهنگی تبدیل شده و گردشگران زیادی در آن حضور می‌یابند.

بخشدار بندرکیاشهر از آماده‌سازی 35 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در این بخش خبر داد و گفت: دو مسافر کاشانه در ابتدای ورودی میدان ام‌الشهدا و دیگری در مجاورت امامزاده آقاسید ابوجعفر برای اسکان مهمانان نوروزی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بندرکیاشهر از طریق چهار محور شرقی، غربی، شمالی و جنوبی ارتباط دارد، یادآور شد: گردشگران می‌توانند از طریق این چهار محور وارد بندرکیاشهر شوند و اسکان یابند.

خوشحال وجود هتل و دهکده‌های ساحلی را از دیگر اقدام‌ها و تمهیدات برای اسکان مهمانان نوروزی در بندرکیاشهر بیان کرد و متذکر شد: پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر بیش از 5 هزار هکتار اراضی بکر جنگلی دارد و همجوار با رودخانه سفید رود و منتهی به دریا است.

وی دو دهستان دهکا و دهسر را ساحلی و جلگه‌‌ای عنوان کرد و گفت:  پارک ملی بوجاق با محیط طبیعى در 20 کیلومترى آستانه‌اشرفیه واقع شده و به دلیل برخوردارى از جاذبه‌هاى گردشگرى و زیست‌محیطى جزو عرصه‌هاى طبیعى منحصر به‌فرد کشور محسوب مى‌شود و از مناطق شکار ممنوع گیلان است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی گیلان در بندرکیاشهر مستقر است، اظهار کرد: این ایستگاه ظرفیت خوبی برای پیش‌بینی حوادث‌های غیر مترقبه دارد.

وی عبور رودخانه سفیدرود از پارک ملی بوجاق و قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر، وجود آب‌بندان‌های مختلف در حوزه پارک ملی بوجاق، هوای معتدل و... را از ویژگی‌های خاص این منطقه برشمرد./فارس

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام