گفتگو خبرنگار گیلان آنلاین با دکتر سید علیرضا مرتضوی : چاپ
در فضای قرنطینگی خانگی چطور اصطکاک های خانوادگی به حداقل برسد؟
26 اسفند 98 - 00:00

گیلان آنلاین: زندگی در جامعه امروزی پرفراز و فرود است و باید کاری انجام دهیم که خوشی ها در این روزها بیشتر باشد و تلخی ها کم تر .

 

گیلان آنلاین: دکتر مرتضوی "مشاور و روان درمانگر" در گفتگو با خبرنگار گیلان آنلاین : با بیان اینکه زندگی در جامعه امروزی پرفراز و فرود است و یکی از مهم ترین بحث هایی که باید بهش بپردازیم این است که هرکدام ما یک فرآیند فردی جداگانه داریم که باید برایش احترام بگذاریم و پدر و مادر و برادر و خواهر و همسر و ....همه باید یک فرآیند فردی داشته باشند . وی افزود : اینکه همیشه کنار هم باشیم درست نیست باید اجازه بدهیم که خلوت شخصی خودمان را داشته باشیم و فردیت خودمان و اعضای خانواده را به رسمیت بشناسیم. وقتی که در کنار همدیگر زندگی میکنیم دورهمی اعضا خانواده بسیار موثر است و بیایم این دورهمی ها را هدفمند کنیم و یکی از کارها بازی های نشاط آور و گروهی است مثل :اسم فامیل و پانتومیم و..... مرتضوی بیان کرد: یکی دیگر از مهم ترین حوزه ها موثر این است که پدر و مادرها باید مهارتهایی که دارند را به فرزندان خودشان یاد دهند. وی گفت: مهارتهایی که در فضای خانه میتوان به آنها آموزش داد مثل: باغبانی کردن و آشپزی کردن و خیاطی و......و این میتواند کمک کند که وقت فرزندان در خانه به خوبی بگذرد. این مشاور و روان درمانگر اظهار کرد: در این روزها باید ارتباط کلامی  مثبت و سازنده ایی داشته باشیم درست است که نمیتوانیم همدیگر را در آغوش بگیریم اما میتوانیم با حرف های مثبت حال همدیگر را خوب کنیم . وی در این باره بیان کرد: فضای رسانه ایی که در منزل ما حکم فرماست را کنترل کنیم و مخصوصا باید در شبکه ها و فیلم های مثبت تماشا کنیم و با ارتباط گرفتن با افراد مثبت و با موسیقی و ورزش و جملات مثبت زندگی را پیش ببرید و حال خوب به همدیگر منتقل کنیم.

مرتضوی بیان کرد: آسمان من و شما را میخواند آسمان دست نیافتنی خواهد بود مگر به یک پرواز قدرتمند و ما فقط نیازمند یک پرواز هستیم و این پرواز از همت و خواستن ما نشات میگیرد لطفا به همدیگر کمک کنیم و حال خوب را به همدگیر تزریق کنیم و ما میدانیم روزهای خوب آمدنی هستند و ما در کنار هم آن روزها را خواهیم دید. و یادمان باشد که حال خوب ساختنی است اتفاقی نیست.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام