رئیس انجمن دندانپزشکی ایران: چاپ
خطای عده‌ معدودی را به کل جامعه پزشکی تعمیم ندهیم‌
27 دی 97 - 19:00

گیلان آنلاین: نباید خطای عده‌ای را به کل جامعه پزشکی تعمیم دهیم بلکه باید برای اعتلای دندانپزشکی در کشور کنار هم بایستیم.

 

 

 

گیلان آنلاین: علی تاجرنیا صبح امروز در افتتاح نخستین همایش دو روزه دندانپزشکی شمال کشور در رشت اظهار داشت: این همایش باید با توجه به ظرفیت دانشکده دندانپزشکی، دندانپزشکان و انجمن‌های علمی رشت زودتر برگزار می‌شد.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به مشکلات و اختلافات داخلی جامعه دندانپزشکان افزود: برای سرافرازی و اعتلای جامعه دندانپزشکی و دندانپزشکان باید منیت را کنار گذاشته تا شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه باشیم.

تاجرنیا با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی گیلان جزء دانشگاه‌های نخست ایران است خاطرنشان کرد: ضرر این اختلافات متوجه خود دندانپزشکان گیلانی است و ما باید با اتحاد و انسجام از حق دفاع کرده و از استعدادها بهره بگیریم.

رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با گله‌مندی از حملات برنامه‌ریزی شده به جامعه پزشکی گفت: پزشکان گروه مرجع هستند و با مردم ارتباط مستقیم دارند؛ خویشتن‌داری و عدم اعتراض به مشکلات موجود نباید باعث تشدید فشارها به جامعه پزشکی شود.

تاجرنیا تصریح کرد: خطای عده‌ای معدود پزشک را به کل جامعه پزشکی تعمیم ندهیم و همگی به‌خاطر اعتلای دندانپزشکی در کشور کنار هم بایستیم و همایش‌هایی از این دست را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: جایگاه و ظرفیت فعلی دانشکده دندانپزشکی گیلان مدیون تلاش‌های مستمر همه عزیزان از ابتدا تاکنون است.

شاهرخ یوسف‌زاده با اشاره به برنامه طراحی شده سال 95 دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این همایش در راستای هدف این برنامه که مرجعیت علمی است برگزار شده و چشم انداز دانشگاه پیشگام بودن در دانشگاه‌های نسل سوم است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل اول طبق ضرورت با هدف آموزش و اعطای مدرک فعالیت داشتند افزود: با افزایش رشته‌ها و توانمندی‌های موجود، ضرورت پژوهش، رقابت برای تأسیس مراکز تحقیقاتی، افزایش تعداد مقالات و ارتقاء رتبه علمی هدف دانشگاه ها نیز تغییر کرد.

یوسف‌زاده با اشاره به بهبود جایگاه علمی کشور از ابتدای دهه هشتاد تا به الان تصریح کرد: کشور ما نسبت به کشورهای همسایه مثل ترکیه جایگاه علمی بهتری دارد اما این پیشرفت‌ها باعث تغییر در جامعه، مردم، کشور و محیط‌های علمی نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ویژگی کارآفرین بودن دانشگاه‌های نسل سوم خاطرنشان کرد: در این دانشگاه‌ها علم در خدمت تولید ثروت است و کسی که فارغ التحصیل می‌شود کارآفرین نیز هست.

وی با بیان اینکه هر چقدر جزئی‌تر بنگریم نگاه علمی‌تری خواهیم داشت افزود: فعالیت‌های بین رشته‌ای باعث افزایش دانش می‌شود و بین المللی‌سازی و ایجاد رقابت در سطح بین المللی جزء انکارناپذیر دانشگاه‌های نسل سوم است.

یوسف‌زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر 10 میلیون فارغ التحصیل و 5 میلیون دانشجو در کشور داریم گفت: جمعیت دانشگاهی ما از جمعیت کشور نروژ بیشتر است اما جایگاه علمی و تولیدی ما با آنان قابل مقایسه نیست و این نشان دهنده یک نقص در ساختار علمی کشور ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به 6 شرکت دانش بنیان و 45 هسته واحد فناور این دانشگاه خاطرنشان کرد: کنار هم قرار گرفتن فارغ التحصیلان رشته‌های فنی کنار رشته‌های بالینی موجب موفقیت بیشتر و رفع ایرادات می‌شود.

به گزارش تسنیم، هدف از برگزاری این جشنواره تعامل با اساتید دانشگاه‌های مختلف و ایجاد فضای علمی برای تبادل اطلاعات دندانپزشکان کشور که در رشته‌های مختلف دندانپزشکی از جمله پروتز، بیماری‌های لثه، جراحی و ترمیمی فعالیت دارند عنوان شده است.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام