شهردارکُشی
6 مرداد 98 - 00:00

 متاسفانه در روزهای اخیر شاهد ایجاد یک موج برعلیه شهردار منتخب رشت با هدف تخریب وجه وی در بین اذهان شهروندان بودیم! شهرداری که به تازگی و البته پس از قریب به یک سال فقدان حضور شهردار در رشت پر درد بر کرسی شهرداری جلوس کرده و سکان شهرداری رشت را با هزار و یک مشکل به دست گرفته است.

 

حملات پی در پی و البته کور عیادیِ افرادی که مشخصا در زمره مافیای منافع در شهرداری برای عموم شناخته شده هستند وقتی به اوج خود رسید که شهردار منتخب در اولین گام خود و در راستای تحقق وعده های گذشته عرصه بر عوامل حضرات تنگ کرده و ریسمان قطور رانت در شهرداری را در بسیاری از کانون های آن ابتر کرد.

قابل توجه است در این شهر طیفی وجود دارد که هرگاه منافع خود را در تهدید میبیند با به تن کردن پوستین "رشت دوستی" فریاد وامصیبتا سر داده و دیگرانی را عامل عقب ماندگی رشت دانسته و قصد ایجاد فضایی ملتهب را دارند تا در فضای مه آلود ایجاد شده دنبال نیل به اهداف شوم خود و ادامه تاراج بیت المال باشند و در کمال تاسف برخی از اصحاب رسانه و حداقلی از شهروندان هستند که بدون حداقل مطالعه و ذره ای شناخت از نیت شوم آنها سوار بر موج این افراد منفعت طلب و معلوم الحال می شوند و به قول معروف انگشت در چشمان شهر پردردمان می کنند و...

بررسی جزئیات سوژه تاکسی سواری شهردار رشت پس از چند روز پروپاگاندای هدفمند رسانه ای مطالبه اکثر شهروندان رشت جهت روشن شدن زوایای امر میباشد که در ذیل به آن خواهیم پرداخت:

-اپیزود اول
شهردار رشت سوار بر تاکسی:
مطلعین امر واقفند که امروز یکی از معضلات مدیریت شهری رشت در چندین حوزه موضوعات مربوط به تاکسی های شهری است.
فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، حضور و پرسه قریب به شش هزار تاکسی به صورت بی هدف در شهر، انقطاع مرکز شهر و دپو تاکسی ها در نقاط منتهی به پیاده راه، رویش بی برنامه تاکسی های اینترنتی و ایجاد مشکلات معیشتی برای تاکسی داران و... مشتی است نمونه خروارها مشکلات این قشر که ارائه خدمت به شهروندان تنها راه ارتزاق آنها محسوب می گردد.
حال سوال اینجاست
حضور میدانی شهردار در روزهای نخست کاری خود و بازدید عینی از مشکلات تاکسی داران با لبیک به درخواست تاکسی دار فرهنگی به عنوان یک برند برای رشت که ایضا مسئول روابط عمومی این قشر نیز میباشد آیا درست ترین شکل مواجه با مشکل در گام نخست محسوب نمی گردد؟؟؟
حضرات منتقد(شما بخوانید تخریب چی) تاکنون و پس از گذشت چندین سال از مشکلات تاکسی داران کدام گزینه را برای حل مشکلات این قشر روی میز قرار دادند؟؟؟

اپیزود دوم
صدا و سیمای ملی باید به عنوان یک پیکره واحد همواره در حوزه آموزش و حمایت از شعب استانی خود پیشرو باشد و اگر در موضوعی خطا و اشتباهی از مراکز استان رؤیت شد به بهترین شکل ممکن آن را پوشش داده و مانع از ایراد خسران بیشتر گردد.
لیکن در مورد مذکور اتخاذ رویکرد فرار به جلو از صدا و سیما و دامن زدن به حواشی که ناکارآمدی شعبه مرکز استان گیلان این رسانه خود زمینه ساز آن شده بود و دستاویز قراردادن سوژه ای تا این حد زرد در برنامه خبری پربیننده ای همچون "بیست و سی" افکار عمومی را به فکر فرو برده تا برگی دیگر از تناقضات امروز صداوسیما با رسالت خود رقم بخورد!!
عملکرد آماتور تیم خبری صداوسیمای مرکز گیلان و انتشار فیلم های مقطع پیش از تدوین و حواشی بعد از آن همه و همه هر ذهن جوینده ای را به دنبال سرنخ این شوی تلویزیونی به تحریک وا میداشت و نتیجه...

اپیزود سوم
حملات گسترده به شهرداری که یک ماه از حضور وی بر مسند ماموریت نگذشته است در خوشبینانه ترین نگاه ممکن عینِ بی تدبیری و بی بصیرتی آمران و عاملان آن میباشد چرا که در شهر پردردی همچون رشت با انباشت مطالبات موجود قطعا و یقینا این رویکرد جز ایجاد تفرقه و نفاق و البته ایراد لطمه برای رشت و رشتوندان آن هیچ نتیجه ای نخواهد داشت پس تکرار این اقدامات نشانگر غرض ورزی عاملان آن و به نوعی چوب لای چرخ گذاشتن آنان میباشد که البته مدتهاست در افکار عمومی به حربه ای نخ نما تبدیل شده است و حنای رشت دوستی از سوی این قبیل رشتی نماها برای شهروندان دیگر رنگی ندارد...

به طور حتم حضور یک گزینه بومی واجد شرایط بر کرسی شهرداری رشت باب طبع نگارنده و همه شهروندان رشت میباشد لیکن معتقدیم در شرایط کنونی و اولویت های اورژانسی رشت و آلام متعددی که گریبان گیر مردم در نقاط کم برخوردار میباشد ما را بر زمین واقعیت ها قرار داده و باید بهترین رویکرد را در راستای منافع شهر اتخاذ کنیم و با نگاهی جامع و همدلی و ایجاد فرصت برای شهردار رشت فارغ از هر نوع تعصب به دور تسلسل موجود پایان داده و نقد منصفانه را آلوده به تخریب نگردانیم که حاصل آن پوچی خواهد بود و پوچی...

انتظار میرود اصحاب شریف رسانه رشت که در رسالت خود مستدام بوده و همواره با منطق گرایی های خود بازوی حمایتی شهرداری محسوب میشوند با کمک به ایجاد شفافیت در فضای موجود این بار نیز برای رشت و رشتوندان صبور آن گامی موثر برداشته و خط مشی صحیح را در دستور کار خود قرار دهند
باشد که "رشت" این پاره از بهشت در جایگاه حقیقی خود بدرخشد...

محمدرسول محمدپور

 
 


نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام