با اعلام معاونت غذا و دارو؛
اسامی داروخانه های منتخب توزیع کننده اسلتامیویر در گیلان اعلام شد 17 اسفند 98
گیلان آنلاین: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسامی داروخانه های منتخب توزیع کننده اسلتامیویر در گیلان را اعلام کرد.  


از بهترین گزینه‌های غذایی برای پیش و پس از ورزش 3 اردیبهشت 98
گیلان آنلاین: زمانی که گرسنه هستید، بدن وارد حالت بقا می شود و به جای کلیه ها و کبد، یعنی مکان هایی که بدن به طور طبیعی در پی کسب پروتئین است، برداشت پروتئین از ماهیچه ها را آغاز می کند. در این شرایط توده ماهیچه ای خود را از دست می دهید که می تواند در نهایت کند شدن آهنگ سوخت و ساز را موجب شده و کاهش وزن را دشوار سازد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت:
گیلان جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور است 16 فروردین 98
گیلان انلاین: مهدی ولی‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به بارش‌ها در سه استان مازندران، گلستان و خراسان شمالی اظهار داشت: این بارش‌ها موجب خسارات مختلفی شد و متاسفانه جان تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم.

هشدار؛ از مصرف قارچ‌های خود رو خودداری کنید 7 فروردین 98
گیلان آنلاین:سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درخصوص مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خود رو در طبیعت هشدار داد و به هموطنان به ویژه مسافران نوروزی توصیه کرد که از مصرف قارچ‌های خودرو و یا فله‌ای خودداری کنند.

عادت به مصرف 10 گزینه غذایی، زودتر پیرتان می کند 1 فروردین 98
گیلان آنلاین:کمی زیاده‌ روی در خوردن خوراکی‌ های مضر نمی ‌تواند یک شبه پیرتان کند، عادت به رژیم غذایی نامناسب می ‌تواند به فرآیند پیر شدن پوست ‌تان شتاب دهد.

مهار بیماری کبد با گوجه فرنگی! 29 اسفند 97
گیلان آنلاین:مطالعه ای جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه تافتس انجام شد، نشان داده است که گوجه فرنگی می تواند از انسان در برابر سرطان کبد محافظت کند.

به مناسبت ایام الله دهه فجر
ویزیت رایگان دندانپزشکی در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان 14 بهمن 97
گیلان آنلاین: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بیماران کم بضاعت رایگان معاینه دندانپزشکی می شوند.

بیمارستان تالش 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 29 آذر 97
گیلان آنلاین: فرماندار تالش از پیشرفت 95 درصدی بیمارستان تالش خبر داد و گفت: زمان بندی ساخت بیمارستان ده سال تعریف شده که هم اکنون در سال نهم هستیم و در سال آتی این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

با 6 گام سالم غذایی، شاهد صاف شدن شکم در عرض یک هفته باشید! 2 آذر 97
گیلان آنلاین: اگر از افزایش سایز شکم خود نگران هستید، باید بدانید که گاهی اوقات دلیل این اتفاق بروز نفخ های طولانی مدت است نه انباشت چربی. یکی از مجرمان اصلی نفخ طولانی مدت، عدم هضم موثر مواد غذایی توسط دستگاه گوارش بخصوص در زنان بالای 40 سال است.

نماینده ولی فقیه در گیلان:
پیوند کلیه زنده در گیلان احیا شود 29 آبان 97
گیلان آنلاین: نماینده ولی فقیه در گیلان انجام نشدن پیوند کلیه زنده از اسفندماه سال ۹۶ در گیلان را در شان مردم این استان ندانست و گفت: می‌طلبد پیوند کلیه زنده در گیلان احیا شود.

جلوگیری از برگزاری یک همایش درمانی غیر مجاز در رشت 14 آبان 97
گیلان آنلاین: به همت تیم های نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از برگزاری همایش درمانی غیر قانونی با موضوع "خوراک طبیعی و سلامتی پایدار" جلوگیری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:
پلمپ دفتر کار یک ماما متخلف در رشت 14 آبان 97
گیلان آنلاین:با همکاری کارشناسان اداره تعزیرات، دفتر کار مامای متخلف به دلیل دخالت در امور پزشکی و تهدید علیه سلامت عمومی، انجام اعمال جراحی غیر قانونی و به خطر انداختن جان بیماران، پلمپ شد.

 علائم کمبود اعتماد به نفس در خودتان را بشناسید 12 آبان 97
گیلان آنلاین: هر کسی اشتباه می‌کند. اما کسی که کمبود اعتماد به نفس دارد، مدام دلیل‌تراشی می‌کند و برای دیگران توضیح می‌دهد. این افراد حتی اگر به موفقیت دست پیدا کنند باز هم خود را ملزم به توضیح دادن به دیگران می‌بینند.

میکرواسلیپ چیست؟ از خطرات آن چه می‌دانید؟ 11 آبان 97
گیلان آنلاین: میکرواسلیپ به دوره‌های کوتاه مدتی از خواب گفته می‌شود که چند ثانیه طول می‌کشد. افرادی که این اپیزودها را تجربه می‌کنند ممکن است بدون اینکه بفهمند این کار را انجام دهند. برخی نیز ممکن است در وسط انجام یک کار مهم دچار میکرواسلیپ شوند.


یک هفته با معده خالی سیر بخورید! 7 آبان 97
گیلان آنلاین: سیر یکی از معجزات در درمان بسیاری از بیماری‌ها و بالا بردن سلامت بدن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
رودسر و املش سالمندترین شهرهای کشور هستند 4 آبان 97
گیلان آنلاین: با داشتن چنین جمعیت سالمندی، اولویت جامعه پزشکی و دست اندر کاران حوزه سلامت باید به مسائل و مشکلات پیش رو سالمندان و مخصوصا تروما در سالمندان معطوف شود. در این زمینه، آسیب‌های جزئی و کوچک در سالمندان می‌تواند حیات آنها را تهدید کند.

11 مرکز دامپزشکی گیلان اخطار گرفتند 2 آبان 97
گیلان آنلاین: سرپرست اداره دارو درمان دامپزشکی گیلان گفت: به 11 مرکز شامل شرکت‌های پخش دارو، داروخانه ها و مراکز درمانی اخطارهای بهداشتی لازم داده شد.


خوراکی‌های نامهربان با دندان 30 مهر 97
گیلان آنلاین: گوجه فرنگی یک ماده غذایی سالم و مفید محسوب می شود، اما محصولی اسیدی نیز است. مصرف سس گوجه فرنگی به همراه اسپاگتی می تواند آسیب وارده به مینای دندان را دو برابر کند.

زنگ خطر برای زنان باردار ؛
ایران در رتبه هشتم سزارین در جهان 29 مهر 97
گیلان آنلاین: در سطح جهانی، ۲۱ درصد از نوزادان از طریق بخش C (سزارین) به دنیا می آیند – تولد نوزادان در این بخش افزایش تقریبا دو برابر در ۱۵ سال داشته است. ایران نیز جزو کشورهای با بالاترین درصد تولد نوزادان از طریق سزارین به میزان ۴۵.۶ درصد قرار دارد.


میوه‌ای قوی تر از شیمی درمانی 24 مهر 97
گیلان آنلاین: محققان بر این باورند که لیموترش قادر است از تومورهای بدخیم و خطرناک جلوگیری کرده و از بدن محافظت کند،لیمو ترش محصولی معجزه گر در نابودی سلول های سرطانی است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
گیلان سونامی سرطان ندارد/مصرف بالای ماهی دودی خطر شیوع سرطان در گیلان را افزایش می‌دهد 12 مهر 97
گیلان آنلاین: مصرف بالای ماهی‌های دودی خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش را در این استان افزایش می‌دهد.


۱۸ خواص و فواید گردو برای سلامتی، پوست، مو، حافظه و جلوگیری از سرطان/خوردن گردو چگونه روند پیر شدن را کوتاه می کند؟ 6 مهر 97
گیلان آنلاین: افزودن نصف فنجان گردو به رژیم غذایی می‌تواند کیفیت کلی منی و اسپرم را افزایش می‌دهد و تعداد اسپرم‌ها با اندازه و شکل طبیعی، حرکت آن‌ها و توانایی بقای آن‌ها را افزایش می‌دهد. این امر به این دلیل است که گردو، سطح اسیدهای چرب امگا – ۳ و امگا – ۳ را که برای سلامت اسپرم نیاز است، در خون افزایش می‌دهد.

نشانه‌های خاموش گرفتگی در سرخرگ‌ها 27 شهریور 97
گیلان آنلاین: یکی از نشانگرهای عجیب بیماری قلبی بروز چین در قسمت لاله‌ی گوش است و در گزارش های پژوهشی پزشکی به عنوان نشانه ای از بیماری سرخرگ کرونر به آن اشاره شده است.

۱۱ توصیه‌ برای پیشگیری از سرطان 27 شهریور 97
گیلان آنلاین: حفظ وزن مناسب در محدوده شاخص توده بدنی سالم، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، همچنین پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ انجام داد.

متخصص غدد اطفال می گوید:
ردپای مواد آرایشی در بلوغ زودرس 23 شهریور 97
گیلان آنلاین: وجود تومور در مغز یا تخمدان می‌تواند سبب بلوغ زودرس شود.

مرگ سالانه 3000 ایرانی به علت خطاها و عوارض دارویی/نسخه‌ هایی که بیماران را می‌کشد
داروهای شفابخشی که مرگ آور می شوند 10 شهریور 97
گیلان آنلاین:داروها در عین تسکین درد و بهبود بیماری، با عوارضی همراه هستند که میتوانند مشکلات جدی برای بیماران ایجاد کنند و حتی آنها را به کام مرگ بکشانند. تنها در ایران سالانه 3000 نفر به علت خطاها و عوارض دارویی می میرند.


دانستنی‌هایی درباره رژیم‌های سمزدایی کبد 9 شهریور 97
گیلان آنلاین: رژیم های غذایی سمزدایی کبد برای افرادی که بیش از حد مواد غذایی مضر و الکل مصرف کرده اند توصیه شده است.


نشانه‌های غیر منتظره قلبی ناسالم 9 شهریور 97
گیلان آنلاین: در روزهای منتهی به یک حمله قلبی، بیماران حتی به رغم استراحت کافی نیز اغلب با احساس خستگی شدید و ضعف مواجه می شوند.

فوق‌تخصص اعصاب و انحرافات چشم:
عللی که سبب دو بینی می‌شود 4 شهریور 97
گیلان آنلاین:  افراد در مورد بیماری‌های چشمی به هیچ عنوان نباید خوددرمانی کنند چرا که این مسأله می‌تواند عوارض مختلفی را به همراه داشته باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد؛
ورود محموله جدید داروی "وارفارین" از فنلاند؛ بزودی 13 مرداد 97
گیلان آنلاین: طبق اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو قرار است محموله جدید داروی وارفارین به زودی از فنلاند وارد کشور شود تا شرایط نامساعد تامین این دارو به وضعیت عادی بازگردد.

تلگرام