گله‌‌ مردم ‌به وزیر بهداشت از کمبود مراکز سونوگرافی در استان گیلان
9 آبان 98 - 11:33

گیلان آنلاین: کمبود مراکز سونوگرافی در استان گیلان موجب نارضایتی و شکایت مردم شده است.

 

 

گیلان آنلاین: در حاشیه آئین افتتاح پروژه اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی رازی در رشت یکی از شهروندان گیلانی در مقابل وزیر بهداشت قرار گرفت و از کمبود شدید مراکز سونوگرافی در استان گیلان گله و شکایت کرد که دستور رسیدگی از سوی وزیر بهداشت داده شد.

کمبود مراکز سونوگرافی و صف‌های طویل مراکز سونوگرافی دولتی و خصوصی از بزرگترین مشکلاتی است که سال‌ها است گیلانی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با یک دل‌درد ساده با صف طویلی از بیماران روبه‌رو می‌شوند که در مراکز دولتی و خصوصی برای گرفتن نوبت سرگردان هستند.

این مهم با جذب متخصصان رادیولوژی در استان و تاسیس مراکز رادیولوژی سونوگرافی در کنار کلینک‌های تخصصی دولتی حل شدنی است اما مردم شریف گیلان این زخم کهنه را همچنان بر جان دارند.

بیشتر بخوانید

تعرفه‌ها و هزینه‌های انجام سونوگرافی‌ها هم بار دیگری است که بر دوش بیماران سنگینی می‌کند و حتی برخی مراکز خصوصی دفترچه‌های بیمه را هم قبول نمی‌کنند.

سونوگرافی‌ها از مراکز مهم تشخیصی درمانی هستند که همه افراد برای یک‌بار هم که شده در طول عمر خود به آن مراجعه می‌کنند؛ همچنین برای مادران باردار حداقل 3 تا 4 بار در طول 9 ماه بارداری به‌‌جز موارد اورژانسی جهت پایش جنین نیازمند انجام سونوگرافی هستند که با نوبت‌های طولانی ممکن است خطری مادر یا جنین را تهدید کند.

افزایش تعداد دستگاه‌های سونوگرافی در گیلان مطالبه به حقی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت قرار گیرد و این انتظارهای طولانی به پایان برسد.

حال منتظریم تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم که این مطالبه را شنیدند چه راهکاری برای این مشکل گیلان می‌اندیشند.

 

 

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام