رژیم صهیونیستی روایت خود از عملیات "آویویم" را تغییر داد
12 شهریور 98 - 00:00

پس از انتشار فیلم عملیات اخیر حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی، منابع این رژیم روایت‌های خود درباره این حمله را تغییر داده و اذعان کردند که خودروی هدف گرفته شده خالی از سرنشین نبوده است.

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، پس از انتشار فیلم حمله حزب‌الله لبنان به یک خودروی نظامی صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی، منابع اسرائیلی نیز اذعان کردند که خودروی مذکور آنگونه که پیشتر گفته شده بود پارک شده و خالی نبوده بلکه در حال حرکت بود و چند سرباز نیز داخل آن بودند.

در همین راستا، عاموس هاریل، خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که خودروی زرهی اسرائیل از نوع "زئیف" بوده و لحظه‌ای که هدف قرار گرفت در مسیری حرکت می ‌رد که در فاصله ۵.۵ کیلومتری مرزها قرار داشت و این بدان معناست که این خودرو در خطوط مقدم نبوده بلکه در منطقه تحت پوشش موشک‌های کورنت قرار داشته است.

وی افزود، راهی که این خودرو انتخاب کرد از جمله راه‌هایی بود که ارتش دستور دوری از آن را داده بود و با توجه به حالت آماده‌باش بالا در مرزها و احتمال انجام حمله، رفت و آمد خودروها تنها به جاده‌هایی محدود شد که در معرض هدف قرار گرفتن مستقیم از سوی حزب‌الله نبودند.

بنا به دلایل نامعلومی، آمبولانس تحت فرمان یک پزشک نظامی نتوانست این دستورالعمل را رعایت کند و سایت والا گزارش داد که ارتش تحقیقات درباره عملکرد خدمه این خودرو را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، مقامات نظامی پس از حمله حزب الله گفتند که چندین موشک هدایت شده ضد تانک علاوه بر خودروی مذکور به یک پایگاه متعلق به ارتش اسرائیل اصابت کرد اما خودرو در زمان اصابت موشک به آن خالی از سرنشین بود.

در مقابل، هاریل در گزارشی نوشت، در حالی که دیگر اهداف حزب‌الله خالی بود اما خودروی زرهی که در این فیلم دیده می‌شود اینگونه نبوده و در لحظه اصابت دستکم "دو خمپاره" به آن حامل پنج سرباز بود.

طبق گزارش هاآرتص، موشک اول با کمی فاصله از خودرو به زمین اصابت کرد و به دنبال آن خودرو به سرعت به جلو پرتاب شد و همین مسأله باعث شد تا سرنشینان آن از موشک دوم جان سالم به در ببرند.

در این گزارش تصریح شده است که خودروی زئیف قادر به تحمل اصابت مستقیم موشک کورنت نیست و عدم تلفات این حمله عمدتا از روی خوش شانسی بوده نه استفده از تاکتیک‌های هوشمند.

همچنین ارتش اسرائیل نیز دوشنبه با انتشار گزارشی درباره این حمله اعلام کرد که هیچ‌گونه خمپاره‌ای به این خودرو اصابت نکرده است و تنها ترکشی از انفجار یکی از این دو خمپاره به لاستیک خودرو برخورد کرده و آن را ناگزیر به توقف در کناره راه کرد.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی دوشنبه به نقل از یک منبع در ارتش این رژیم اعلام کرد که اسرائیل برای انجام یک حمله انتقام جویانه گسترده علیه سیستم موشک‌های نقطه زن حزب‌الله آماده شده بود اما پس از آنکه هیچ‌یک از سربازانش در حمله آویویم مجروح نشدند از تصمیم خود منصرف شد.



نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام