استاد مرکز تخصصی مهدویت قم: چاپ
مجالس حسینی در مسیر ظهور برگزار شود
12 شهریور 98 - 02:32

گیلان آنلاین: باید خود را در پیوند مسیر امام زمان قرار دهیم و همه باید در مسیر ظهور حرکت کنیم و این نکته باید حتماً در مجالس حسینی موردتوجه باشد.

 

 

گیلان آنلاین: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن ملائی لنگرودی با بیان اینکه یکی از سؤالات جوانان این است که چرا باید برای حادثه 1400 سال پیش عزاداری کنیم، اظهار کرد: برگزاری عزاداری سیدالشهدا فقط به‌صورت یک رسم و فرهنگ ملی انجام نمی‌شود بلکه موضوع مبارزه دو جبهه حق و باطل است که از اول خلقت تاکنون وجود دارد.

وی با بیان اینکه جریان حق انسان‌ها را به سعادت و رستگاری ولی جریان باطل انسان‌ها را به سمت پوچی و شقاوت و بدبختی هدایت می‌کند، گفت: پیامبران و ائمه زبان گویای مسیر حق و شمریان و فرعونیان و طاغوت‌ها نماد جبهه باطل هستند که  به دنبال حذف مسیر سعادت بشر و استفاده به نفع خود است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه جبهه‌های حق و باطل همیشه با یکدیگر درگیری داشتند، تصریح کرد: این درگیری در سال 61 هجری به اوج خود رسید و امام حسین (ع) برای حفظ اسلام به‌عنوان تنها برنامه سعادت بشریت و نیز انتقال به آیندگان و رسیدن انسان به سعادت، وارد میدان شد ولی جبهه باطل به دنبال حذف و ابطال این برنامه سعادت‌بخش دین و دنیای بشریت بودند.

ملایی با بیان اینکه قیام سیدالشهدا به انگیزه حفظ و پیاده‌سازی برنامه سعادت برای همه مسلمان‌ها و بلکه انسان‌ها است، افزود: عزاداری برای سیدالشهدا ع پاسداشت از دین و مسیر سعادت حقیقی است که امام حسین (ع) با خون خود برای حفظ آن تلاش و خود را کرد.

وی با اذعان به اینکه جنگ میان دو جریان حق و باطل در کربلا به پایان نرسید و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: جریان جبهه حق بعد از امام حسین توسط دیگر ائمه دنبال شد و امروز توسط امام زمان (عج) رهبری می‌شود.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه عزاداری برای سیدالشهدا زنده نگه‌داشتن جریان حق و باطل و مسیر سعادت بشر است، تصریح کرد: برپایی موکب‌های عزاداری تمرین برای آمادگی فکری، ذهنی و جسمی جهت سربازی کردن در رکاب امام زمان (عج) در زمان ظهور ایشان است زیرا که خداوند وعده داده تا نبرد حق و باطل در زمان ظهور با پیروزی نهایی پیروان حق پایان یابد و انسان‌ها به‌راحتی مسیر رشد را طی کنند.

ملایی با بیان اینکه در مدرسه عاشورا برای قیام امام زمان (عج) علیه باطل آماده می‌شویم، افزود: بنابراین ایام عاشورا فقط حادثه تلخ تاریخی نیست بلکه برای امروز ما نیز درس‌آموز است.

وی با اشاره به لزوم توجه به مسئله مهدویت گفت: باید خود را در پیوند مسیر امام زمان قرار دهیم و همه باید در مسیر ظهور حرکت کنیم و این نکته باید حتماً در مجالس حسینی موردتوجه باشد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با تأکید بر هدفمند کردن مراسم‌های حسینی در مسیر ظهور تصریح کرد: اگر هیئت‌ها به سمت عزاداری مهدوی گونه حرکت کنند جواب بسیاری از شبهه‌هایی که درباره عاشورا و عزاداری وجود دارد داده می‌شود و از مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) خرافات زدایی خواهد شد.

 

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام