نگرانی روسیه از اقدامات آمریکا در ادلب
11 شهریور 98 - 00:00

 وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای با متناقض و مغایر خواندن حملات هوایی اخیر آمریکا به ادلب سوریه، آن را باعث نگرانی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: اقدامات متناقض و مغایر آمریکا در ادلب موجب ایجاد نگرانی و سردرگمی است. از یک سو نمایندگان آمریکا خواستار پایان دادن به تنش‌ها در ادلب هستند و از سوی دیگر حمله هوایی را صورت می‌دهند که منجر به خسارات و تلفات گسترده شد.

مسکو افزود انتظار دارد سازمان ملل در زمان تهیه گزارش مربوط به تحولات سوریه، پیامد‌های حمله هوایی آمریکا به ادلب را مدنظر قرار دهد و همچنین اعضای شورای امنیت سازمان ملل در جریان پیامد‌های این حملات بر روی غیرنظامیان و زیرساخت‌های انسانی قرار بگیرند و تطابق این حملات با قوانین بین المللی مورد بررسی قرا بگیرد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد این حمله در حالی آتش بس در ادلب را به مخاطره انداخته است، که مهلت ممنوعیت اقدام نظامی در این منطقه همچنان پابرجاست.

روز یکشنبه مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه اعلام کرد حمله آمریکا به ادلب تلفات زیادی برجای گذاشته است. این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا بدون در جریان گذاشتن ترکیه و روسیه حمله‌ای هوایی را به شهر ادلب صورت داده و تمامی توافقات تنش زدایی را نقض کرده است. روز شنبه پنتاگون در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد نیرو‌های ائتلاف (به اصطلاح) ضدداعش به فرماندهی آمریکا مسئول حمله هوایی علیه سران یک گروه وابسته به القاعده در ادلب، شمال غرب سوریه، که در ساعات اولیه امروز صورت گرفت، است.

رسانه‌های محلی سوریه در ساعات اولیه امروز خبر دادند به ستاد فرماندهی یکی از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در استان ادلب سوریه حمله هوایی صورت گرفته است که بر اثر آن ۴۰ نفر کشته شده‌اند. در این حمله یک ساختمان دو طبقه هدف قرار گرفت که چندین تن از فرماندهان تروریست در آن در حال برگزاری جلسه‌ای بودند.



نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام