اخبار کوتاه فرهنگی آموزشی از گیلان
11 شهریور 98 - 00:00

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گیلان گفت: ۲۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر مسافر تابستانی در قالب ۵۹ هزار و ۲۱۸ خانواده در مدارس استان اسکان یافتند.

محمد یزدانی اظهار داشت : این تعداد مسافر، از آغاز پذیرش مسافران تابستانی بیست و هشتم خرداد ماه امسال تا نهم ماه جاری، در مراکز رفاهی فرهنگیان در استان گیلان اسکان یافتند.

وی افزود: تابستان امسال، ۲۷ پایگاه ستاد اسکان، ۱۶۵ مدرسه با ظرفیت یکهزار و ۳۵۳ کلاس شامل: ۹۰ کلاس ویژه، در گروه الف ۸۴۵ و در گروه ب ۴۱۸ کلاس درس برای خدمت رسانی به مسافران فرهنگی آماده است.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: ۱۱ مرکز رفاهی دارای ۱۴۸ سوئیت با ظرفیت ۵۲۳ تخت و سه اردوگاه فرهنگی و تربیتی در شهرهای رضوانشهر، فومن و انزلی با ظرفیت ۵۲۳ تخت میزبان مسافران فرهنگی است.

تابستان سال گذشته، ۶۲ هزار و ۳۴۲ خانواده به تعداد ۲۲۴ هزار و ۴۳۲  نفر در مراکز تحت پوشش اسکان آموزش و پرورش استان گیلان پذیرش و اسکان شدند.

* سنجش افزون بر ۲۳ هزار نوآموز و پیش دبستانی در گیلان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان گفت: از اول تیر تاکنون، ۱۹ هزار و ۱۶۸ دانش آموز پایه اولی و ۳ هزار و ۸۴۸ نوآموز پیش دبستانی در ۲۸ پایگاه سلامت مورد سنجش قرار گرفتند.

رقیه کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اجرای این طرح تا پایان شهرویور ماه افزود: اولیا در ابتدا با مراجعه به مدرسه و کسب نوبت در تاریخ مقرر به همراه فرزند خود می توانند به پایگاه سنجش مراجعه کنند. 

وی  در ادامه با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان شامل دو مرحله مقدماتی و تخصصی است،  افزود: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار ۷۲۷ نفر دارای مشکل بینایی و شنوایی به پزشک متخصص ارجاع داده شدند، ۸۶۱ دیر آموز،  ۱۲۹نفر دانش آموز آموزش و پرورش استثنائی تشخیص داده شده و  پنج نفر نیز  به بهزیستی ارجاع داده شدند.

* هنرجوی گیلانی در جشنواره هنرهای تجسمی دوم شد

سیده آناهیتا میر نوری هنرجوی پایه دهم رشته فتوگرافیک هنرستان فنی و حرفه ای پانزده خرداد ناحیه یک رشت در رقابت های بیستمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی در رشته طراحی با قلم فلزی رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

بیستمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی در ۱۱ شاخه فنی و حرفه ای شامل سینما، نمایش، گرافیک، فتوگرافیک، معماری داخلی، نقشه کشی معماری، طراحی دوخت، صنایع دستی، پویا نمایی، صنایع چوب و مبلمان و تربیت کودک به میزبانی تبریز برگزار شد.

رقابت های هنرهای تجسمی در گیلان با شرکت، ۴۳۶ هنرجو در سطح مناطق برگزار شد که ۴۷ هنرجو به مرحله استانی راه یافتند.

*کانون های دانشگاه گیلان در هفتمین جشنواره ملی رویش سه عنوان برتر کسب کردند

کانون اخلاق و خانواده دانشگاه گیلان با دبیری نرگس سیدی، توانست عنوان کانون برگزیده در بخش فعالیت های دینی و مذهبی را به دست آورد.

امیر رستمی در رشته گروه نوازی موسیقی با اثر (چهار مضراب همایون) و سولماز تکه در رشته موسیقی نواحی با اثر (دوتار ترکمن) عنوان برگزیده در جشنواره ملی رویش کسب کردند.

هفتمین جشنواره ملی رویش ویژه کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشجویان سراسر کشور ششم و هفتم شهریور با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از معانان و مدیران دانشگاههای کشور در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.



نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام