اختصاص هزار میلیارد تومان وام برای تعاونی‌های مسکن
11 شهریور 98 - 00:00

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل مشکل تامین مالی منظم پروژه‌ها، بانک توسعه تعاون هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه های مسکن تعاونی های مسکن در نظرگرفته است.

«محمد کبیری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: توسعه شفافیت و نوآوری، دو رویکرد تعاونی‌ها در دور جدید است که در بحث شفافیت، سامانه جامع هوشمند بخش تعاون رونمایی شد.

وی اظهار داشت: در این سامانه نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف همچون سازمان ثبت اسناد هستیم تا تعاونی‌ها در یک سامانه نیازهای خود را درخواست کنند و چنانچه این اشتراک اطلاعات انجام شود خدمات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

کبیری بیان‌داشت: با وجود اینکه این سامانه از خرداد آماده شده، اما برخی دستگاه‌ها همکاری نمی کنند و با توجه به اینکه مصوبه مقررات‌زدایی بدون مصوبه هیات دولت ابلاغ شده و تعاونی‌ها بدون اجازه وزارت کار تغییرات ثبتی خود را انجام می‌دهند، فعالیت غیررسمی در حال افزایش است که تهدیدی برای نظام خواهد بود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گام دوم در شفافیت را افزایش ١٢ برابری نظارت بیان کرد و گفت: برای اینکه اعتماد عمومی به تعاون بهبود یابد، در بودجه کشور زمینه‌ای فراهم شده تا نظارت‌ها افزایش یابد.

به گفته وی، سامانه شفافیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری گامی دیگر در بحث شفافیت بود و به کمک این سامانه قراردادهای تعاونی از بدو تأسیس در اختیار همه قرار می گیرد.



نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام