تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند محور اصلی تحقیق از سازمان ثبت احوال است
10 شهریور 98 - 00:00

 سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند و به کارگیری بازنشستگان را محورهای اصلی تحقیق و تفحص از سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد.

  «اصغر سلیمی» در تشریح جزئیات نشست امروز  کمیسیون شوراها و امور داخلی افزود: نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کشور برگزارر شد که در این نشست کمیسیون درخواست تحقیق و تفحص یکی از نمایندگان از سازمان ثبت احوال کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی،  تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند، به کارگیری بازنشستگان و تعلل در اجرای طرح هوشمند سازی کارت‌های ملی شهروندان که قرار بود تا سال ۹۴ اجرایی شود را محورهای تحقیق و تفحص از سازمان ثبت احوال عنوان کرد.

سلیمی گفت: رئیس سازمان ثبت احوال در این کمیسیون اعلام کرد،  از میان حدود ۶۰ میلیون واجد شرایط دریافت کارت ملی ۵۳ میلیون نفر اقدام به تکمیل پرونده و رسید معتبر دریافت کردند تا بتوانند از طریق آن خدمات مبتنی بر کارت ملی را دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تصریح کرد: مقرر شد کمیته‌ای در کمیسیون شوراها و امور داخلی عملکرد سازمان ثبت احوال را برسی کرده و گزارش کامل آن را به اطلاع سایر اعضا برساند.  

به گفته وی، تحقیق و تفحص از سازمان ثبت احوال کشور تا پیش از ارسال این گزارش، اجرا نخواهد شد.



نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام