نخستین دهکده الگویی بوم گردی کشور در رشت افتتاح شد
9 شهریور 98 - 00:00

 نخستین دهکده الگویی بوم گردی کشور امروز (جمعه) به مناسبت هفته دولت با حضور سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان در رشت افتتاح شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان روز جمعه در این باره گفت: نخستین دهکده الگویی بوم گردی کشور، در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با هدف ارایه آموزش های اثربخش منجر به اشتغال در مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی این استان افتتاح شده است.

محمد حسینی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با رویکرد ارائه آموزش های مهارتی اثربخش، پس از بررسی اسناد بالادستی و نتایج حاصل از مطالعه طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)، فرصت های اشتغالزایی دارای ارزش افزوده بیشتر برای روستائیان گیلان را در سال رونق تولید هدف قرار داده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس ، تفاهمنامه همکاری بین استانداری گیلان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موضوع توسعه گردشگری منعقد شده که یکی از زمینه های تحقق اهداف تفاهمنامه، راه اندازی نخستین دهکده الگویی بوم گردی کشور در مرکز آموزش و سنجش مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری روستایی با هدف ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، معرفی الگوهای سازگار با محیط زیست در زندگی روستایی، نیازآفرینی با رویکرد بهبود فضای کسب و کارهای روستایی و ارتقای سطح استانداردهای آموزشی در حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی با توجه به نیازهای بازار کار افتتاح شده است.

وی بیان داشت: در دهکده الگویی بوم گردی علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیت حرفه ای متقاضیان در حوزه های کشاورزی و گردشگری روستایی، احیای مشاغل بومی و کهن پیشه ها، برگزاری رویدادها و جشنواره های بومی- محلی در حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، همکاری مشترک با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای پروژه های آموزش منجر به اشتغال، ارایه آموزش های تلفیقی با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان، ایجاد فضای مناسب برای حمایت از استارتاپ های حوزه کشاورزی و گردشگری روستایی انجام می شود.

در مراسم افتتاح دهکده الگویی بوم گردی برنامه های مختلفی از جمله نمایشگاه توانمندی های روستایی، عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی، جشنواره نوشیدنی های محلی، مسابقه ماهیگیری، نمایش اسب سواری و لافند بازی و بازی نمادین چوگان برگزار شد.

۲۲ مرکز دولتی فنی و حرفه ای در استان گیلان فعال است.



نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام