امام جمعه آستارا توجه به محتوای عزاداری محرم را خواستار شد
5 شهریور 98 - 00:00

 امام جمعه شهرستان آستارا دست اندرکاران و گردانندگان هیات ها و دسته های عزاداری ماه محرم را به توجه به محتوای این آئین ها و اجتناب از بدعت و خرافه فراخواند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز سه شنبه در همایش حسینیان آستارا در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه قیام امام حسین(ع) است و همه به انجام این فریضه موظف هستیم. 

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) مال و فرزندان خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد و احیای این فریضه باعث نهادینه شدن آرمان های اسلامی و انقلابی در جامعه می شود. 

حسن رستم زاد فرماندار شهرستان آستارا هم بیان کرد: جملات و اشعار علما و مداحان در ایام ماه محرم، تاثیرگذار است و نقش ویژه ای در برپایی شور و شعور حسینی دارد.

وی ادامه داد: پیام های عاشورا، مانند تیری علیه ترفندها و تهاجمات فرهنگی دشمنان است و مهم ترین وظیفه ما در نظام اسلامی، پاسداری از دستاوردهای عاشورا و نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه است. 

سرهنگ محمد نمازی فرمانده نیروی انتظامی آستارا هم گفت: مساجد در برپایی دسته های عزاداری نظم را رعایت و برنامه های خود را از قبل به نیروی انتظامی شهرستان اعلام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم اظهار کرد: در کنار مداحی و ذکر مصائب کربلا، روحانیان و مبلغان دینی با محافل وعظ و تشریح واقعه عاشورا موجب غنای عزاداری ها خواهند شد.

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی ادامه داد: برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع احسان و نذورات به عزاداران، مورد توجه قرار گیرد و نظارت بهداشتی بر خدمات رسانی ایستگاه ها نیز ضروری است.

وی عزاداری توام با معرفت حسینی و پرهیز از خرافه و بدعت را مهم دانست و بیان کرد: بسیاری از مساجد و تکایا در دهه دوم ماه محرم نیز آئین های سوگواری برگزار و عزت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را یادآوری می کنند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۸۷ مسجد و بیش از ۱۰۰ هیات مذهبی در آن فعال است. 



نویسنده: تحریریه
به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام