افتتاح شعبه‌ ویژه تأمین اجتماعی در شهر صنعتی رشت
2 مرداد 96 - 12:20

گیلان آنلاین: شعبه‌ ویژه تأمین اجتماعی در شهر صنعتی رشت دقایقی پیش با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

گیلان آنلاین: مدیرکل تأمین اجتماعی در حاشیه افتتاح  شعبه‌ ویژه تأمین اجتماعی در شهر صنعتی رشت اظهار کرد: بنیان و ایده اولیه این اقدام در اداره کل استان و با بهره‌گیری از توانمندی‌های کارشناسان متخصص در حوزه فن‌آوری اطلاعات طراحی و یک تیم ورزیده به سرپرستی دکتر شاه بهرامی از اساتید برجسته و مدیر گروه انفورماتیک دانشگاه گیلان به‌عنوان مشاور، تأمین اجتماعی گیلان را در برنامه‌نویسی و عملیاتی نمودن پروژه یاری کرده است.

جمیل حق‌پرست افزود: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین خدمات‌رسانی به شکل غیرحضوری به‌منظور رضایتمندی بیشتر شرکای اجتماعی و تسریع در فرایند کار و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در کنار ارتقا کیفی امور را از عمده‌ترین اهداف این طرح است.

وی گفت: تلاش در جهت تغییرات فیزیکی و چیدمان و فضای اداری و استفاده هم‌زمان از تکنیک‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با توجه به توسعه و گسترش امکانات الکترونیکی در اختیار شهروندان در بسترهای اینترنت و گوشی‌های همراه از مهم‌ترین ارکان موردنظر در این پروژه است.  

 مدیرکل تأمین اجتماعی در حاشیه افتتاح  شعبه‌ ویژه تأمین اجتماعی با اشاره به اهداف احداث این شعبه تصریح کرد: دقت در اصول امنیتی اطلاعات کاربران، نظارت بر فرایند برنامه‌نویسی بر اساس قوانین و بخشنامه‌ها، کنترل سیستم‌های پشتیبانی و ذخیره اطلاعات، شناسایی گلوگاه‌های احتمالی و هماهنگی و برنامه‌ریزی امور از وظایف ابلاغی به اعضای کمیته است.

حق‌پرست افزود: در این طرح که فاز نخست آن با تغییر چیدمان و دکوراسیون و یکدست نمودن پوشش پرسنل و فضاسازی مناسب برای ایجاد رضایتمندی مراجعان همراه است در کنار تغییرات فیزیکی، ایجاد سایت و انتشار فرم‌های تعهداتی و امکانات اولیه برای بهره‌گیری بیمه‌شدگان به‌منظور درخواست‌هایی همچون صدور و تمدید دفترچه درمانی، بازرسی و انتقال سوابق در حوزه نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و در گام‌های بعدی حوزه‌های درآمدی و فنی مستمری‌ها و بیمه‌شدگان از خدمات طرح برخوردار می‌شوند.     

وی بیان کرد: به‌منظور انجام این طرح تاکنون بیش سه هزار و 600 نفر ساعت کار در قالب برنامه‌نویسی، نشست‌های تخصصی، کارگروه‌های فنی، جلسات مشترک و عملیات اجرایی بازسازی و نوسازی ساختمان در قالب تغییر دکوراسیون برای تحقق این طرح انجام پذیرفته است.

 

به گزارش فارس، شعبه‌ ویژه تأمین اجتماعی در شهر صنعتی رشت برای ارائه‌ی شیوه‌های نوین خدمات غیرحضوری به کارفرمایان و 16 هزار بیمه‌شده این شعبه به‌عنوان طرحی ابتکاری برای نخستین بار در کشور صبح امروز با حضور استاندار گیلان راه‌اندازی شد.

قرار است در فاز نخست این پروژه پنج فرایند خدمت به بیمه‌شدگان همانند ثبت‌نام اولیه و ثبت‌نام افراد تبعی، صدور دفترچه‌های جدید و المثنی، استعلام سابقه، نام‌نویسی اولیه کارگاهی و اختصاص کد کاربری به نماینده قانونی کارفرما به‌صورت غیر حضور انجام می‌شود.

با اجرای این طرح ماهانه مراجعه حضوری 4 هزار و 380 نفر به شعبه کاهش می‌یابد./فارس

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام