خاموشی چندساعته برق بعضی از مشترکین رشت در گرمای طاقت‌فرسای هوا/قطعی برق در محلات حاشیه‌نشین
14 تیر 96 - 11:42

گیلان آنلاین: متأسفانه با افزایش گرما از روز دوشنبه دوازدهم تیرماه شاهد خاموشی‌های چندساعته برق در محلات حاشیه‌نشین شهر رشت ازجمله حافظ آباد، یخ‌سازی و... بودیم که این قطعی برق مشکلات زیادی را برای مردم این مناطق ایجاد کرد.

 

 

گیلان آنلاین: چند سالی است که وضعیت آب‌وهوایی استان گیلان در حال تغییراست و در فصل تابستان شاهد گرمای جانکاه و در زمستان سوز و سرمای شدید موجب آزار و نگرانی همه شده است.

تابستان امسال هم از ابتدای تیرماه چهره گرم و سوزان خود را نشان داد و با اعلام سازمان هواشناسی مبنی برافزایش گرما طی روزهای آینده مهر تائیدی بر پیش رو داشتن  تابستانی گرم زده شد.

متأسفانه با افزایش گرما از روز دوشنبه دوازدهم تیرماه شاهد خاموشی‌های چندساعته برق در محلات حاشیه‌نشین شهر رشت ازجمله حافظ آباد، یخ‌سازی و... بودیم.

انتظار می‌رفت شرکت توزیع برق گیلان با توجه به شرایط جوی سال‌های گذشته حاکم بر شهر رشت و استان گیلان در این فصل از سال پیش‌بینی‌های لازم را برای جلوگیری از بروز خاموشی‌های برق در روزهای اوج گرما انجام می‌داد اما متأسفانه از روز دوشنبه در بعضی از نقاط رشت  فقدان برق بعضی از مشترکین در ساعات اوج گرما موجبات نارضایتی آنان را فراهم کرده است.

 خاموشی برق و گرمای هوا موجب تشدید بیماری قلبی و تنفسی
یکی از ساکنین محله حافظ آباد رشت با ابراز گلایه از خاموشی چهارساعته برق در روز دوشنبه دوازدهم تیرماه در این محله اظهار کرد: ظهر روز دوشنبه دوازدهم تیرماه از ساعت دو و 30 دقیقه برق مسیر ما قطع و تا ساعت شش ونیم عصر ادامه داشت.

نجمه ابراهیمیان بابیان اینکه به علت ابتلا به بیماری قلبی تحمل گرمای هوا برایم مشکل است افزود: طی دوروزه گذشته بارها با مرکز فوریت‌های برق تماس گرفتم و هر بار مدت‌زمان طولانی منتظر پاسخگویی اپراتور شبکه بودم.

وی با اعلام اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این مشکل بارها تکرار شد گفت: روز سه‌شنبه نیز حوالی ساعت یک و 30 دقیقه برق رفت و حوالی ساعت شش ونیم وصل شد و پس‌ازآن مجدداً در ساعت 22 و 30 دقیقه شب شاهد خاموشی برق بودیم که به مدت یک ساعت به طول انجامید و هر بار که با مرکز فوریت‌های برق تماس گرفتیم مدام شماره مربوط مشغول بود.

این بانوی سالخورده با ابراز گلایه بابت این مشکل افزود: بنده معتقدم چون محله مورد سکونت ما جزو محلات حاشیه‌نشین شهر است با ما این‌گونه برخورد می‌شود و خدمات برق به‌طور منصفانه توزیع نمی‌شود.

 یکی دیگر از ساکنین محله حافظ آباد رشت نیز بااشاره به خاموشی‌های مکرر برق طی دو روز اخیر اظهار کرد: بنده و همسرم هردو شاغل هستیم و زمانی‌که بعد از اتمام کار روزانه جهت استراحت به منزل برمی‌گردیم خاموشی برق واقعاً برایمان آزار دهنده است.

حسین هدایت پناه افزود: ساعت دو ظهر اوج گرما است و متأسفانه طی دو روز گذشته برق محله حافظ آباد در همین ساعت به مدت طولانی وصل نیست و باید گرمای هوا را در شرایطی تحمل کنیم که به‌علت خاموشی برق حتی از پنکه هم نمی‌توانیم استفاده کنیم.

مشترکین برق در استان گیلان حدود 100 میلیارد تومان به شرکت توزیع برق بدهکار هستند / مصرف زیاد پارگی سیم برق را موجب می‌شود

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر خاموشی چندساعته برق در محلات یخ‌سازی، حافظ آباد طی دوروزه اخیر اظهار کرد: طی چند روز اخیر کارشناسان سازمان هواشناسی اعلام کردند که از دوازدهم لغایت چهاردهم تیرماه شاهد افزایش دما در استان گیلان خواهیم بود.

حمیدرضا حکمت با اشاره به اینکه شرجی بودن استان گیلان موجب گرمای بیشتر هوا می‌شود تصریح کرد: گرمای هوا موجب افزایش مصرف برق شده و زمانی که مصرف برق افزایش می‌یابد ممکن است موجب بروز پارگی سیم‌های برق و... بشود و این کار قطع برق بعضی از مشترکین را به همراه دارد.

وی افزود: همچنین زمانی که مصرف برق افزایش می‌یابد ترانس‌های برق به‌طور خودکار قطع می‌شود.

حکمت با اشاره به خاموشی برق در روز سه‌شنبه در محلات یخ‌سازی، حافظ آباد و...رشت گفت: با توجه به اینکه ترانس موجود در این محلات پاسخگوی میزان مصرف برق نبود تصمیم گرفته شد تا ترانس جدید جایگزین شود و این جابجایی موجب قطع برق شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: ترانس برق سنگین و جابجایی آن نیازمند جرثقیل است و با توجه به گرمای هوا با مشکلاتی ازجمله داغی سیم برق و... نیز در این عملیات مواجه بودیم.

حکمت بابیان اینکه مشترکین برق در استان گیلان حدود 100 میلیارد تومان به شرکت توزیع برق بدهکار هستند تصریح کرد: چنانچه مشترکین برق اعم از خانگی وادارات نسبت به واریز به‌موقع هزینه بهای برق مصرفی خود اقدام کنند یقیناً با در اختیار داشتن منابع مالی می‌توانیم باقدرت بیشتری نسبت به تکمیل تجهیزات موردنیاز برق در مناطق مختلف ورود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به مردم بابت اعتراض نسبت به خاموشی برق در این شرایط جوی حق می‌دهیم و همکاران ما باسرعت درصدد رفع مشکلات خاموشی برق هستند.

به گزارش فارس بر اساس گزارشات  مردمی خاموشی برق در محله حافظ آباد رشت در روزهای دوازدهم و سیزدهم تیرماه بارها اتفاق افتاد و آخرین مرحله خاموشی در ساعت ۲۲ و 15 دقیقه سیزدهم تیرماه در این محله  به مدت یک ساعت اتفاق افتاد./فارس

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام