استاندار گیلان: چاپ
14 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته داشتیم
14 تیر 96 - 11:15

گیلان آنلاین: استاندار گیلان با اشاره به اینکه 14 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته داشتیم گفت: آرامش تامین آب کشاورزی در گیلان نباید مانع مطرح نکردن مشکلات این بخش در وزارت نیرو شود.

 

 

گیلان آنلاین: محمدعلی نجفی امروز در یازدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب با تقدیر از عملکرد فرمانداران و مدیران استانی برای مدیرت حوزه آب اظهار کرد: باوجود آمار قابل‌توجه میزان بارش و توجیه موجودیت آب در استان، نباید خیلی به این آمار خوش‌بین بود.

وی گفت: بحران آب در دنیا و در ایران بر ما پوشیده نیست، اما میزان بارش در گیلان، آن‌قدر ایدئال نیست که نیاز به توجه و مدیریت نباشد لذا می‌طلبد مدیران مربوطه جدا این موضوع را با وزارت نیرو مطرح کنند.

وی بابیان اینکه ما در زمینه آب تحت‌فشار دچار ضعف هستیم تأکید کرد: آب جزء مباحث اصلی استان گیلان است و برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبد.

استاندار گیلان به حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در گیلان اشاره کرد و افزود: معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار اخیر در خصوص موضوع آب استان گیلان به‌خوبی اشراف داشته و از اهمیت آن در استان باخبر است.

مقام عالی استان با اشاره به اهمیت سد آیت‌الله بهجت افزود: تصمیمات در خصوص وضعیت  ۴۵ خانوار ساکن در پشت سد در شورای تأمین تصویب‌شده است که مدیران مربوطه مکلف به انجام آن می‌باشند.

وی به سال آبی ۹۴ اشاره کرد و گفت: استان  در وضعیت نامطلوب آبی توانست آن بحران را مدیریت کرده که در مقایسه  سال ۹۵ و ۹۶ بارش بهتری داشتیم و باید جدیت سال ۹۴ را در مدیریت امسال به کار بگیریم تا از این سرمایه الهی به‌خوبی بهره‌مند شویم.

نجفی  استان گیلان و مازندران را قطب  کاشت برنج و گندم در کشور دانست و در ادامه گفت: اگرچه کاشت اقلام دیگر مانند صنوبر و غیره. صرفه اقتصادی بیشتری دارد اما ما مصمم هستیم تا با مدیریت مناسب بتوانیم کاشت برنج را ارتقا داده تا هم برای کشاورز مثمر ثمر باشد و هم نیاز کشور برطرف شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان نیز در این نشست بابیان اینکه سه‌ماهه دوم سال ۹۵، خشک‌سالی داشتیم اظهار کرد: با توجه به بارندگی، با اختلاف‌نظر با جهاد کشاورزی  در مدیریت آب درصدد هستیم تا بااحتیاط عمل می‌کنیم.

کاظم لطفی با اشاره به اینکه از ۲۵ فروردین آب  سد با حجم یک میلیارد و ۵٨۲ میلیون  مترمکعب رهاشده است گفت: میزان بارش در استان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کمتر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای با اشاره به اینکه سد شهر بیجار یکی از منابع مطمئن آب شرب شهرها است گفت: ۷٨ میلیون ذخیره آب شرب در این سد موجود است.

لطفی با تأکید بر اینکه سال ۹۶ بهترین برنامه آبیاری در سطح استان را داریم بیان کرد: در ماه مرداد فصل آبیاری در استان ما به اتمام می‌رسد./فارس

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام