دستور رهبری درباره ۴۰۰ مدرسه
29 مهر 94 - 17:31

گیلان آنلاین: مقام معظم رهبری طی فرمانی به بنیاد مستضعفین فرمودند که این مدارس به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

[more]

گیلان آنلاین: با فرمان مقام معظم رهبری ۴۰۰ مدرسه به نام آموزش و پرورش شد.

مدیرکل حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری طی فرمانی به بنیاد مستضعفین فرمودند که این مدارس به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

فریدون واسعی اظهار کرد: در مدارس استیجاری ما با بعضی از نهادهای انقلابی بعد از انقلاب اختلاف پیش آمد به دلیل این است که این املاک مصادره شد و خیلی از این املاک زمین بود و به ما واگذار شد تا مدرسه در آن احداث کنیم و بعد زمین مصادره شده به نام بنیاد ها یا نهاد ها شد.

مدیرکل حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) هم نامه ای خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد که در آن زمان حدود ۳۸ مدرسه را به آموزش و پرورش واگذار کردند که تعداد زیادی باقی ماند که طی ۶ سال گذشته جلساتی با مسئولان ستاد داشته ایم و حدود ۱۱۲ مدرسه آن تعیین تکلیف شده و حدود ۱۲ مدرسه که سند های آن به اسم آموزش و پرورش اصلاح شده است .

وی بیان کرد: اینها مدارسی است که قبلا آماده و در تصرف آموزش و پرورش بود و جلساتی را در خصوص این مدارس نیز داشته ایم و توافقاتی را هم در این زمینه کسب کرده ایم تقریبا ۱۷۳ مدرسه ای که متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و آنها نیز به دنبال این هستند که نسبت به مالکیت این مدارس تعیین تکلیف شود طی دو حکم در قانون بودجه ۹۲ و ۹۳ حدود ۲۷۵ میلیارد تومان به ستاد اجرایی داده اند که اکنون پیگیری های آن در حال انجام است.
منبع: مهر

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
تلگرام